♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Tuesday, March 24, 2020

Respect Frontliners

#pkp #mco #day7

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Ya Allah... sedih dah sebak sangat dengar luahan hati doktor ni.

Beliau luahkan perasaan sambil menangis. Nampak sangat dah tak terbendung dah rasa penat dan kesal. Penat untuk membantu kiter menangani isu Covid-19 dan kesal dengan sikap segelintir pihak yang mementingkan diri sendiri dan tidak sama-sama membantu.

Aku dapat bayangkan betapa takutnya diorang berdepan dengan penyakit merbahaya ni. Nak tolong orang supaya sembuh dan tak terkena pada diri sendiri. Tapi ada orang yang dengan perasaan tak bersalah menyorokkan status sehingga barisan hadapan seperti diorang pun terkena jangkitan.

Diorang ni dah lama berjuang kat hospital tu. Dah berapa lama tak balik berjumpa keluarga. Kalau balik pun, tak boleh nak peluk anak-anak... tak boleh nak peluk pasangan.

Ya Allah... berikanlah kekuatan kepada setiap petugas barisan hadapan. Berikanlah kekuatan kepada keluarga mereka - anak-anak mereka, pasangan mereka dan ibubapa mereka. Lindungilah mereka dari penyakit merbahaya ni.

Bantulah mereka yang sedang bermati-matian untuk membantu kita. Kita cuma perlu duduk di rumah! Perjuangan kita hanya dengan duduk di rumah! Bukan kena pegang senjata melawan musuh ke hapa. Aku tak faham kenapa susah betul orang nak ikut. Ramai lagi yang dok berlegar, melepak kat luar tu.

Orang-orang yang kena tangkap sebab keluar melepak dengan kawan-kawan, main bola, berkumpul bagai lagi tu... bagi diorang join barisan hadapan kiter. Bagi diorang jadi tukang cuci kat hospital. Biar diorang tengok sendiri susah payah petugas kesihatan ni melawan Covid-19 ni. Biar diorang tahu bila diorang tak boleh balik tengok keluarga sebab takut keluarga berjangkit. Biar diorang rasa pulak!

Kepada petugas barisan hadapan... setinggi-tinggi penghargaan dan penghormatan bagi anda semua. Semoga sentiasa di bawah lindungan Allah swt. Kiorang akan sentiasa mendoakan anda. You are our hero!

Gambar credit to Artortoise.

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for dropping by!

back to top