♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Friday, March 27, 2020

Prihatin Rakyat

#pkp #mco #day10

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Tersenyum bila dengar nama makcik Kiah kena petik masa PM kita terangkan tentang Pakej Ransangan Ekonomi, Prihatin Rakyat tadi. Comel betul! Siap bagi contoh nak bagi kita paham.

Kayo oo makcik kiah musim-musim PKP ni... bukan tersenyum sikit... senyum meleret... senyum panjang makcik kiah. Huhuhu...

Apapun... alhamdulillah... daripada penerangan PM tadi, enche Neezam sebagai penjawat awam bolehlah dapat RM500. Aku sebagai pekerja sektor swasta, tak der lah dapat apa-apa duit tapi boleh dapat penangguhan bayaran untuk kereta selama 6 bulan. Tu pun dah alhamdulillah...

Taska Neeyaz pun bulan akan datang ni bagi diskaun 50%. Bersyukur sangat. Untuk transport Niesreena dan Naufal, aku ingat bayar jer lah penuh. Bukan banyak pun sebulan. Tu jer sumber pendapatan diorang. Harap dapat membantu diorang sikit-sikit.

Kerja dari rumah ni pun sebenarnya banyak jugak kitorang dapat jimat. Tak payah nak belanja duit minyak, duit tol, duit makan tengahari...

Duit belanja sekolah bebudak tu pun tak payah keluar. Makan pun kat rumah berapa jer. Kalau biasa makan luar banyak jugak belanja. Ni hari-hari masak, lebih banyaklah jimatnya. Lainlah kalau asik nak masak benda bukan-bukan pagi petang siang malam. Memang banyaklah belanja.

Tapi... bil utiliti memang comform mencanak-canak naik laaa... Letrik on 24 jam. Si kecik tu pantang tengok tv tutup. Aku dengan enche Neezam kerja dari rumah. So dua laptop dari jam 9 pagi sampai 6 petang memang on sentiasa. Tu enche Neezam kadang-kadang buat kerja sampai ke pagi. Aircond memang tak berani nak bukaklaaa... redho jer lah pakai kipas. Jimat letrik sikit.

Takut oo nak tunggu bil letrik sampai... huhu...

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for dropping by!

back to top