♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Friday, March 20, 2020

Pembelian panik?

#pkp #mco #day3

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Call emak beberapa hari lepas. Tanya emak barang-barang makanan kat rumah ada tak? Alhamdulillah... mak kata ada dan Insya Allah mencukupi untuk seminggu dua ni.

Aku cakap kat emak supaya tak pergi ke pasaraya waktu orang tengah buat pembelian panik ni. Takut-takut ada pembawa Covid-19. Mak kata mak ada pergi NSK beberapa hari lepas dengan adik aku, waktu petang, tak ramai orang. Tapi barang kat NSK memang banyak licin.

Aku nasihatkan emak jangan keluar lagi dah. Takut dan risau...

Enche Neezam pun ada keluar pergi beli barang. Aku risau jugak. Tengok gambar kat fb orang ramai-ramai bersesak-sesak buat pembelian panik. Sampai bergaduh-gaduh. Panik aku tengok. Barang-barang kat rak pun banyak yang licin.

Enche Neezam keluar sorang jer. Aku sediakan list apa keperluan untuk masak selama seminggu dua akan datang ni. Beli banyak terus supaya tak perlu nak keluar lagi lepas ni.

Enche Neezam gi beli kat kedai Acheh. Alhamdulillah... tak ramai orang dan barang pun banyak jer macam biasa katanya.

So, tak payahlah panik-panik sangat nak fikir tak cukup makan.

Kitorang terfikir jugak, kitorang ni alhamdulillah, dua-dua bekerja dan ada jugaklah simpanan sementara nak tunggu hujung bulan. Kalau orang yang tak berkemampuan tu macam manalah kan?

Lebih-lebih lagi sekarang ni ada yang dipaksa oleh majikan untuk bercuti tanpa gaji sebab Covid-19 ni. Semua kena cut cost. Kesiannya...

Ya Allah... semoga musibah ni segera berakhir dan keadaan pulih seperti sedia kala. Ameen...

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for dropping by!

back to top