♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, April 26, 2009

Menjemput diri sendiri

(^^)

Istilah menjemput diri sendiri adalah perkara biasa kat desa Bundoora ni. Dan semua orang seronok menjemput diri sendiri ke rumah orang. Orang pun suka bila ada tetamu yang menjemput diri sendiri ke rumah diorang. Hehehhe...

Petang tadi en. Din satu famili menjemput diri sendiri ke rumah kitorang. ;) Yang bestnyer, kak Gee yang rajin ni mesti bawak makanan. Bak kata orang, di mana ada kak Gee, di situ ada makanan. Hehehehe... Kak Gee bawak tomyam. Kebetulan plak, teringat aku masa sehari sebelum melahirkan Niesreena, aku pekena tomyam gak; meal terakhir aku sebelum bersalin. ;p

Malam tu plak, kitorang dijemput ke rumah abang Ashraf dan kak Jumie. Diorang ajak pekena asam pedas ayam. My favourite! Asam pedas kak Jumie memang best. Maklumlah asam pedas orang Melaka. Teringat kat asam pedas mak aku yang sedap tu.

Sebenarnya, kak Jumie wat asam pedas asam pedas tu on request. Lepas makan asam pedas kak Jumie masa gi apple picking ari tu rasa asam pedasnya sedap sangat. Aku nak wat cam tu tak pernah jadi. Akhirnya aku cakap kat Neezam, "sedapnya kalau dapat asam pedas ayam kak Jumie. Boleh ke kalau nak mintak kak Jumie masakkan?" ;p Sukati aku jer ek? Hehehhe... Neezam pun sampaikan hasrat hati beta tu pada suami kak Jumie dan sampaikan pulak pada kak Jumie. So, dapatlah aku merasa asam pedas tu hari ni. Sehari sebelum bersalin! Hehehhe... Orang kata, mengidam last minit.

Ramai jugak orang kat rumah kak Jumie tadi; ada famili kak Azni dan kak Rami serta family en. din yang sama-sama datang dari rumah kitorang tadi.

Sedap betul pekena asam pedas. Diorang kata, makan puas-puas. Pukul 12 malam dah nak kena puasa, esok bersalin pastu kena berpantang plak. Lama tu tak boleh nak makan asam pedas lagi.

Esok, d-day! Beberapa hari ni aku berdepan dengan kata-kata caci maki orang yang kutuk aku bersalin ceasar. Tak paham betul aku. Aku yang nak bersalin, tapi orang lain plak yang sebuk-sebuk tak tentu pasal. Tak puas hati sebab aku tak bersalin normal. Masalahnyer sekarang, perut aku atau perut diorang yang nak kena toreh? Pastu melarat plak gi kutuk post-post aku yang lepas-lepas. Siap kata gaya penulisan aku berlagaklah, mentang-mentang aku dok overseas, so berlagaklah... nak menunjuk-nunjuklah... Ye ke? Sorrylah kalau ada yang berangapan macam tu. Macam ni lah... kalau tak puas hati, janganlah baca blog aku ni. Aku tak suruh pun. Dan aku pun malas nak layan perangai orang berfikiran tak matang macam tu. Korang letaklah komen-komen kutuk-kutuk aku tu. Memang aku tak tau saper yang tulis macam tu tapi ingat... Allah maha mengetahui...

Ok! Malas nak fikir benda bebukan. Esok aku nak gi berjuang! Hehehe... Tak sabar nak jumpa baby boy aku ni. Jumpa esok yer sayang! Mama nak tidur duluuuuuu...


*juliet le sweetheart : perasaan bercampur baur... gumbira + takuuuutttt... Doakanlah keselamatan kami yer... :)



No comments :

back to top