♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Friday, April 3, 2009

My Active Little Munchkin Inside

Hari ni 3hb. Maksudnya ada 24 hari lagi sebelum d-day.

Tadi aku dah kemas barang-barang baby untuk dibawa ke hospital. Cepat tak? ;p Hehehe... Penuh jugak satu beg barang-barang baby; baju-baju baby, singlets, blanket, booties, socks, jumpsuits, bibs, jumpers, topi, baby's toiletries, changing mat, etc... Tu tak termasuk botol-botol susu & formula; kat satu beg lain. Beg nappies lagi... Ish banyak jugak... Neezam kata macam nak duduk terus kat hospital jer. Hehehhe... Tapi memang semua keperluan 4 hari kat hospital nanti. Aku rasalah... ;p

Haaaa... tu belum kemas barang-barang aku lagi. Hmmmm... mesti kena beg besar lagi ek? Hehehhehe...

Oh ya... lupa plak nak bagitau... d-day aku dicepatkan 1 hari daripada tarikh sebelum ni. So, it will be on 27th April jam 8 pagi. Hopefully by 10 or 11 dah selamat lah semuanyer. ;p

Hari ni genap kandungan aku berusia 35 minggu. Maksudnya aku akan bersalin pada minggu ke 38. Baby dalam belly sekarang ni memang tersangatlah aktifnya 'berlari-lari' dalam ruang sempit dalam perut aku ni. Terutamanya pada masa-masa aku nak berehat; masa nak tidur, masa baring-baring, masa duduk-duduk. Tapi bila aku jalan-jalan atau buat kerja rumah, baby tak lah gerak sangat. Mungkin dia tau, mama dia ni tengah gunakan tenaga, so, dia pun dok diam jer. Tapi bila mama nak berehat, waktu tu lah dia nak guling-guling.

Kadang-kadang memang seronok tengok perut ni tetiba herot ke kiri dan ke kanan. Paling best kalau tetiba jer nampak cam benjol kat perut. Mungkin siku atau lutut baby kot. Hehehe... Pastu bila aku usap-usap benjol tu nanti dia beralih plak. Cam excited jer. Niesreena pun tergelak-gelak kalau tengok perut aku bergerak-gerak. Tapi bila dah aktif sangat, sampai dekat setengah jam pun masih tak berhenti bergerak, aku mulalah rasa cam nak nangis. Hehehe... penat... Terasa perut sangat penat dan kekadang rasa senak.

Di saat ni pun baby tengah bergerak-gerak dengan aktifnya. Lebih-lebih lagi aku baru jer pekena latte tadi. Lagilah aktif si kecik ni, sebab aku rasa kalau aku minum air berkefen memang baby jadi tambah aktif. Memang kesilapan sangat minum latte tadi. Adoi ai!

K lah... penat lah... nak rehatlah... Aku tak boleh nak duduk mengadap pc lelama sekarang ni. Rasa sakit tulang belakang walaupun beralaskan bantal.

Chiow chin chiow!


*juliet le sweetheart : 3 minggu lagi!


No comments :

back to top