♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Thursday, June 5, 2014

Reveal | Wall deco bilik little Khairuns

Hi peeps!

I'm so excited to share with you my latest DIY project.

Giler tak excited... dah lama aku perap... baru kelmarin siap!

Ingat tak post aku yang ini >>> Next DIY Project

Post bulan April tu... bulan 6 baru accomplished.

Huhuhu... sadis sungguh!

Tapi alhamdulillah... siap jugak akhirnya.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

So, uolls... nak tengok?!

Let's scrooooooooooooooooooooooooooooooll down!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

And down!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

And a little bit more!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Tara!

I called this Kid's Name & Birth Art!

Hahaha... Poyo!

Sukatilah nak pangil apa-apa pun!

Soooooooo... what do you think!

Nice, right???!!!

y(^-^)y

So, korang, nak buat?

Jom buat sama-sama.

Hmmm... walaupun aku ni graduan software engineering, tapi guess what, aku buat ni just guna Words jer. Tak pandai nak guna Adobe bagai. Telah lama aku tinggalkan. Huhuhu... Kalau korang advance, bolehlah guna Adobe Illustrator atau lain-lain graphic software.

Just use your imagination and creativity to create your best!

Just make sure, layout yang uolls guna tu saiz A4.

Masukkanlah apa details yang korang nak. Macam aku, just letak nama, tarikh lahir dan tempat lahir Niesreena dan Naufal. Then aku letakkan doa kat bawah tu.

Gambar-gambar tu just google.

Then, print!

Potong sekeliling bahagian tepi kertas yang dah print tu lebih kurang 1 inci.

Cari kertas yang sesuai untuk background dalam frame. Aku just guna balance kertas pembalut hadiah yang aku gunakan untuk DIY plastic storage hari tu jer. Ingat tak, yang ini >>> DIY Plastic Storage.

Hari tu kan aku ada bagitau yang aku gi cuci-cuci mata kat Kaison. Alhamdulillah... jumpa frame yang dah lama gilos aku cari! Ya! Frame ni lah yang buat kerja tertunda!

Memula cari kat Ikea frame macam ni. Tapi tak jumpa saiz A4. Lagipun Ikea tengah reno sekarang. So, banyak barang aku tak jumpa sebab beralih dan bersepah. Tapi nasib baik gak jumpa kat Kaison - lebih murah. Baru RM6.90. Dan ada pelbagai warna. But I'm prefer white!

Ok, kertas background tu, korang potong saiz A4.

Kemudian, letakkan print art tu dalam frame dulu. Make sure ia terletak center.

Kemudian, baru letakkan kertas background kat atas dia.

Dan siap!

So, bolehlah letak atau gantung kat mana-mana ruang yang korang suka.

Memula aku plan nak letak depan pintu bilik Niesreena dan Naufal. Tapi... fikir-fikir balik, ni kalau diorang tutup pintu kuat-kuat, mau jatuh pecah frame aku ni! Lagipun depan pintu diorang pun dah ada nama.

So, decided untuk gantung dalam bilik diorang!

Yup! Better!

So, this is Niesreena's...

And this is Naufal's!

Lega dan seronok sangat bila dah siap. Niesreena dan Naufal akan singgah balik sekejap kat rumah esok. Hopefully, diorang pun suka. Sekarang ni diorang tengah bercuti kat kampung sepanjang musim cuti sekolah. Ikut atok-atok jer berjalan-jalan.

Miss my cheeky babies sooooo much!

And mission accomplished! Phewwwww...

6 comments :

NabilaHasyim said...

ohh ada bilik sorg satu..
mesti banyak bilik umh ni..

comel gak yek..
nant tgok kalau2 ada teringin nak buat mcm ni jgk, boleh la tiru ehhh..

hihi TQ

Juliet Le Sweetheart said...

Boleh... boleh... silakan... :)

Unknown said...

wow...mmg cun..ai suka....

Juliet Le Sweetheart said...

Thanks O'gosh! :) I pun suka... haha...

Fizah said...

somel dan kreatip! =)

Juliet Le Sweetheart said...

Tima kasih Fizah! :)

back to top