♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, May 11, 2008

Happie mother’s day!

Hari ibu tiba lagi. Tahun ni adalah tahun kedua aku menyambut hari ibu dimana aku seorang ibu dan 27 tahun aku menyambut hari ibu dimana aku seorang anak. Oh ya… dan tahun ketiga aku menyambut hari ibu dimana aku seorang menantu kepada ibu mertuaku. Hehehe…

Beberapa ucapan hari ibu aku terima hari ni daripada family dan kengkawan. Terima kasih banyak-banyak sumer! Seronok sangat terima ucapan hari ibu walaupun bukan daripada Niesreena sendiri. Hehehe… And early of the day I’ve wished ‘Happy mother’s day’ to my beloved mom and mil. Love you both so much!

Dulu… bila tiba jer hari ibu, bangun-bangun tidur jer mesti cium dan wished kat mak ‘Selamat Hari Ibu’. Pastu aku dan adik-adik mesti sebuk nak belikan mak hadiah. Biasanya beli keklah, walaupun mak tak suka sangat makan kek. Tapi nak beli jugak kek and at the end kitorang adik-beradik jugak yang habiskan kek tu. Bukan apa, sajer jer nak seronok-seronok dan buat hari ibu tu lebih terasa. Paling-paling pun abah bawak kitorang sekeluarga keluar makan.

Teringat suatu masa dahulu; adik bongsu aku ni memang sentimental sikit orangnya. Pantang ada birthday ke, mother’s day ke, father’s day ke, adik mesti nak belikan hadiah. Suatu hari ibu, masa adik sekolah rendah, tiba-tiba adik bagi mak sepaket santan. Mak terkejutlah sebab mak tak der suruh pergi kedai beli santan pun. Rupa-rupanya adik beli santan tu sebagai hadiah hari ibu sebab adik tak tau nak beli apa and she’s really desperate to give her one. That’s why she gave her santan. Hehehe… Kelakar giler. Sampai sekarang ni, bila kitorang teringat balik cerita ni mesti gelak terguling-guling. Hehehe… Sekarang ni adik dah ‘cerdik’ sikit. Maklumlah… dah besar. Harap-harap hari ni adik tak hadiahkan mak santan lagi. Hehehe…

Aku bersyukur sangat sebab masih mempunyai mak. Rindu sangat kat mak; rindu nak peluk mak, rindu nak cium-cium mak, rindu nak tengok mak buat kerja, rindu nak tengok mak gelak, rindu nak tengok mak geram! Selama 27 tahun aku hidup ni lah paling lama aku berjauhan dengan mak. Jauh giler plak tu. Rindu sangat! Nasib baiklah teknologi bertambah canggih sekarang ni. So, dapatlah berborak-borak gak dengan mak melalui telefon dan internet. Kan best kalau ada pintu doremon, boleh jer jumpa mak bila-bila masa kan.

Aku jugak bertuah sebab mempunyai mak mertua yang baik dan cool. Tak pernah buat aku rasa jengkel atau kurang selesa. Famili mertua aku memang sangat baik. Sebab tu aku seronok balik rumah mertua.

Rasa bersyukur dan bertuah juga kerana dikurniakan Niesreena; memberi aku peluang untuk menjadi seorang ibu. Yang nyatanya, menjadi seorang ibu bukanlah satu tugas yang mudah tapi melihat anak semakin membesar dan semakin cerdik membuatkan aku gembira dan bahagia sangat!

So, kepada semua kengkawan aku dan juga pengunjung laman blog aku ni yang bergelar ibu, dikesempatan ini aku ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu!


*juliet le sweetheart : today is our 29th month wedding’s anniversary and 77th month cintan-cintun’s anniversary!



No comments :

back to top