♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Thursday, June 3, 2010

Tidaaaaaaakkkkkk!!!!

Oh tidak!

Oh tidak!

Oh tidak!

Tidaaaaaaaak!

Waaaaaa... rasa nak nangis!!!

Aaaa... sedih sangat! Satu-satunya brooch emasku dah patah! Waaaa... cam ner ni? :'(

Waaa... cam ner bleh patah pulak cangkuknyer ni? Mencilah!!! Dah tak der brooch emas lain dah... waaaaaa... itulah satu-satunya harapanku kat sini...

Ari tu masa balik Malaysia, ingat nak belilah lagi satu brooch emas. Tapi harga emas masa tu dah mahal sangat. Dah sampai RM110 segram. Harga untuk brooch kecik macam aku punya ni pun dah cecah sampai RM500 lebih! Tercekik aku mendengarnyer.

Dulu aku beli baru RM250 jer kat Habib. Hmmmm... dulu, masa masih belajar kat UTM, emak belikan brooch emas, tak cecah RM200 pun. Tapi hilang pulak lepas 3 tahun aku pakai. Ni brooch kedua... patahlah pulak!!! Waaaaa!!!!

Cam ner ni ek? Aku ni tak boleh pakai brooch sebarangan. Kulit sensitif! Samalah jugak kalau pakai gelang, rantai atau subang. Kalau bukan emas, alamatnyer, bakal lukalah kulit aku.

Hmmmm... nasib baik kitorang dah nak balik Malaysia dalam sebulan dua ni. So terpaksa jugaklah bertahan gunakan apa-apa brooch. Pastu alas kat leher tu dengan kain atau kertas ke kan? Kalau tak buat macam tu, nanti kat tempat terkena brooch tu akan jadi gatal-gatal dan luka.

Aaarrrggghhhh... tak sanggupnya.... huhuhu... sedihnya!!!

14 comments :

DiLLaiLa said...

owh..same ngan ibu saye..tapi oleh kerana ibuku kaki menghilangkan brooch so xleh la beli emas2 nih..huhu kena pakai yang plastik je lah jawabnye..
emm pape pon sabar ye kak julie..cian die..

*juliet le sweetheart said...

kalau brooch plastik, kat pin dia tu still besi. tu yang tak boleh pakai gak tu. huhuhu... terpaksalah bersabar...

sz | m.a.s.s said...

tunggu blk mesia pateri je la brooch yg patah tu..hihihihi...kalo julie pki tudung2 jenis2 pesen skrg tu dah takyah pki brooch...kalo longgar jhit je siap2 ikut saiz muka...hehehee...jeeeemaaaatttt :p

FAM said...

same like my cousins. pakai jam pun kena pakai wristband, if not gatal2. sabar je la yek. kt sana xde kedai emas blh betulkan ke?

mas said...

julie try la pakai tudung pesen skang nih..senang..dah tak yah pakai brooch lagi..nak mas kimkan tudung camtuh tak??hehehe...

*juliet le sweetheart said...

julie sebenarnya tak pandailah nak pakai tudung sekarang ni, yang tak payah pakai brooch tu kan. ada awning tu kan? tengok orang pakai, cantik. tapi bila sendiri pakai macam tak sesuai jer rupanyer. hehehehhe... may be balik m'sia nanti boleh try jugak kot.
mas, tq... tak payahlah kirim. kiter pun dah nak balik dah. insya Allah bulan 7 ni... :)

gmoxxs said...

Julie.. mas kat Malaysia dah naik RM143 segram.. wohoooooooooooo... muntah la nak beli lain.. huhuhu

*juliet le sweetheart said...

mak datuk!!! mahalnyer!!! tapi harga emas memang selalunya naik jer pun.
hmmm... cari zhulian jer lah lepas ni... ;p

isz_3707 said...

sama ngn kulit aku, emas & sterling silver je bley, lain xbleyyyyyyy

*juliet le sweetheart said...

kulit kiter ni iszan, namanya, kulit orang kaya... huhuhu...

neezam said...

inilah nasib aku, kawin dengan orang yang ada 'kulit orang kaya'...hahahaha. nevertheless, it's worth to spend for the one we love so much, ye tak? :,) makin terserlahlah nanti 'kulit orang kaya' di kepalaku hahahahaha!

*juliet le sweetheart said...

hehehehe... nasiblah labuuuu...

insan said...

kulit ko dgn kulit aku, sama laa.. nasib baik la suami kita beristerikn org kaya cm kita.. wakakaka.. aku pun ada satu yg emas.. igt nk beli yg 2nd, tp bila tgok harga emas skrg, rasa cm x mampu.. pakai zhulian pun, x menyelesaikn mslh kulit kita.. aku dh try sblm ni.. kena gak emas.. jwbnya, jd haru la poket suami kita.. ahahha..

*juliet le sweetheart said...

aku tahu ko kulit sensitif. ingat lagi masa kat utm. sian...
zhulian tak ok ker? aku baru ingat nak cari zhulian jer. tak pernah pakai pun tapi orang kata emas zhulian murah dan patern nya pun cantik gak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top