♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, June 14, 2010

Jom puasa!

Sekarang dah masuk bulan Rejab. Aku baru terhegeh-hegeh nak ganti puasa. ;p

Aku suka puasa waktu sekarang ni. Sebab sekarang dah masuk winter. So, waktu berpuasa jadi pendek. Sangat pendek. Puasa tak sampai 12 jam pun. Sahur sebelum pukul 6 pagi dan berbuka lebih kurang pukul 5.10 malam. Sekejap kan? Cuaca pun sejuk jer. Nyaman! So, tekak tak der lah rasa nak minum jer. Tak ingat nak minum pun.

Lebih-lebih lagi bila siang pendek ni, waktu siang tu aku akan sibuk dengan macam-macam benda; menguruskan hal-hal rumah dan si comel duorang tu. Sedar-sedar jer dah nak buka. Best! Hehehe...

Hmmmm... aku pasti, waktu macam ni lah yang akan aku rindui bila balik ke Malaysia nanti. Hehehe...

So, kengkawan... jom kiter sama-sama berpuasa di bulan Rejab ini!!!

Untuk mengetahu kelebihan berpuasa di bulan Rejab, sila klik sini! :)

8 comments :

mak encik | SZ said...

kat sana 5:10 malam ye..bukan petang laa ye...mesti dah gelap... selamat berpose..semangat gaak ni nak mgganti taak terganti2....

Juliet Le Sweetheart said...

Ha ah, Suzi. Pukul 5.10 malam sebab dah masuk maghrib... dah gelap... hehhhe... jom kite sama2 ganti puasa... :)

neezam said...

a ah laa...i baru teringat puasa tahun lepas tak ganti2 lagi...tiap2 taun puasa tak cukup..haaiii... ;p

Juliet Le Sweetheart said...

iyooooooolah tu...

mr cekodok said...

besnye puasa time winter..ramadhan nti dh x winter kn akak?tp still short kn

selamat berpuasa bulan rejab :)

Juliet Le Sweetheart said...

bulan ramadhan nanti di penghujung winter tapi siang masih pendek. jangan terkena ramadhan masa summer, hampir 18 jam woooo kena puasa. subuh <> 3.30 pagi, maghrib pukul 8.30 malam!

joyahsport said...

18 jam??pengsan...org pon lom ganti lg nih..ade geng dr jwoh smangat sket nk ganti...chayok2...

Juliet Le Sweetheart said...

hahahha... jom pengsan sama-sama...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for dropping by!

back to top