♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, April 19, 2009

Picnic Desa Bundoora

Pagi tadi ramai sangat orang datang ke rumah; rumah kitorang kat Uni Mews ni. Semua datang untuk tolong pindah barang ke rumah baru. Terima kasih sangat kepada yang datang membantu. Terima kasih jugak pada kawan-kawan yang susah payah menyediakan juadah tengahari ni. Macam-macam ada; sup kambing kak Tasha yang sedap tu, kuih muih dari kak Gee, dan macam-macam lagi. Hmmmm... nasib baik ada orang datang bawak makanan sebab juadah yang aku masak tak cukup. Hehehhe... Sebab aku ingatkan 3, 4 orang jer yang akan datang menolong. Rupanya tersangatlah ramai orang yang sudi membantu. Baik betul diorang ni...

Alhamdulillah setakat ni semua barang yang besar-besar dah pun selamat dipindahkan ke Waterdale. Ada lagi barang kat Uni Mews tapi barang kecik-kecik jer. Mungkin lagi 2, 3 kali angkat dengan kereta kecik kitorang tu boleh settle lah. Insya Allah...

Petang tadi pulak kitorang ke Bundoora Park. Warga desa Bundoora buat picnic hari ni. Aku dengan selamba datang berlenggang kangkung. Datang bawak perut jer! Tak bawak apa-apa juadah potluck pun. Tak sempat nak masak dan penat sebenarnyer. So, aku datang makan jer lah! ;p

Cuaca sejuuuuuuuukkkkk sangat petang tadi. Beberapa hari sebelum ni cuaca panas, even pagi tadi pun panas. Tetiba jer petang tadi cuaca berubah menjadi sangat sejuk. Memang tak boleh nak jangka cuaca kat sini.

Macam biasa kalau dah acara berkumpul macam ni ada banyak sangat makanan; laksa sarawak, kek, speghetti, mee goreng, chicken pai, etc... Sedap! Selain makanan yang beraneka jenis, bagusnya join aktiviti macam ni sebab dapat merapatkan lagi silraturahim antara kitorang. Dapat jugak berkenalan dengan warga desa yang baru tiba ke Melbourne ni.

Hmmm... sekarang ni dah ramaaaaaiiii sangat orang Malaysia yang berkumpul kat sini. Seronok! Tak macam masa kitorang memula sampai <> 2 tahun lepas. Tak ramai Malaysian. Famili pun ada kitorang dan famili kak Fadz Zizi jer, yang lain semua bujang. Tu pun tak ramai. Berbanding dengan sekarang ni, berlipat kali ganda ramainya dari 2 tahun yang lepas.

~Enche Neezam mempengerusikan majlis dan membacakan doa~

~Penuh satu pondok tu dengan warga desa Bundoora. Bebudak apa lagi... main jer lah~

~Aktiviti favouriteku... makan... hehehhe... Turut sama en. Din & Amy serta bebudak kecik yang nampak gayanya hanya tengok kitorang makan. Hehehe...~

~Bebudak kalau dah main memang tak ingat nak makan~

~Ibu Jumie & ibu Hada~

~Anak-anak dara & mak dara. Boleh beza tak mana satu anak dara, mana satu mak dara? ;p~

~Kakak-kakak yang sedang bertungkus lumus untuk mendapatkan tittle DR~

~Sebahagian daripada warga desa yang hadir~

~Ex-neighbours kitorang kat Uni Mews~

~Lagi warga desa Bundoora~

~Barisan bapak-bapak Mithali... ;p~



*juliet le sweetheart : 1st night at our new appartment... ZZZzzzzzzz...



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top