♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Saturday, August 7, 2010

Mana mao dapat ini?

Tupperware rice dispenser 10kg.

Mestilah boleh beli dari tupperware kan? Tapi masalah problemnyer... model rice dispenser yang macam ni tak dikeluarkan lagi. Dah tak der stok! Waaaaa... sedihlah pulok!

Actually, aku dah lama minat rice dispenser yang ini dan aku ada belikan satu untuk mak aku dulu. Masa tu kalau tak salah aku tahun 2004. Masa tu aku bujang lagi. Harga bekas beras ni pada masa tu RM300.

Hmmmmm... ingat aku nak belilah satu bekas yang sama untuk rumah aku pulak. Tapi bila aku check kat katalog tupperware, rice dispenser model yang aku minat ni dah tak dikeluarkan dah. Sekarang ni tupperware keluarkan rice dispenser model baru. Harganya murah sikit dari yang lama tu. Kalau tak salah aku RM288. Tapi rupanya... hmmmmm... mungkin lawa pada sesetengah orang. Tapi tak pada aku. Macam gemuk pendek jer. Hehehehe...

~Rice dispenser Tupperware yang terbaru~

Lawalah jugak kan... Tapi aku tetap minat pada model yang lama. Emak pun minat yang model lama tu gak. Kalaulah emak minat model yang terbaru tu, bolelah aku belikan yang baru untuk emak dan aku take over yang lama tu. Hehehehe...

So, kengkawan... Ada sumber tak nak dapatkan rice dispenser Tupperware model lama tu? Kalau tak dapat yang first hand, yang second hand pun boleh gak, asalkan conditionnya still elok dan harga masuk akal. Kalau ada, janganlah malu-malu contact aku yer, samada tinggalkan mesej kat comment blog ni, atau kat shout box, atau kat facebook atau boleh email aku.

Timaceh!

8 comments :

Anonymous said...

bekas beras tu memang dah tak dijual. tapi rasanya kalau di singapore masih ada dijual lagi.

Juliet Le Sweetheart said...

Singapora? Macam mana pulak nak dapatkankan dari sana ek? Nway, thanx for the info! :)

Anonymous said...

waa tu mmg old skool. my mom ada tu time we all kecik dulu. rsnye brand tupperware mmg takde la, tp bleh cari kat asian storage shops kot.

kalau nak 2nd hand, takde kat ebay?

mak encik | SZ said...

wahh cantik gak model lama tu ye kak..
kat umah sy yg spesis gemuk pendek tu la..ihiks...tp cantekk je di pandangan mata sendiri (nak kena luku la klu beli sendiri kata tak cantik kn)

Juliet Le Sweetheart said...

Mama-Miya,
i dah tengok kat ebay, tapi tak der. yang ada pun yang model baru tu...

Juliet Le Sweetheart said...

Sz, yang gemuk pendek tu memang cantik... tapi yang kurus tinggi tu tetap menjadi pojaan hatiku...

tymy said...

julie kalau u nak i ada
beli last 2 yr, konon2 nak pakai, tapi mcm tak sesuai jer utk kitaorg yg berdua ni, last2 beras pun dah berhama dlm tu..
coz kitaorg nak hbskan beras 5 kilo pun lama...

kalau nak email sue yer...

condition dia sgt perfect, sbb guba sekali jerk

Juliet Le Sweetheart said...

seriously! i nakkkkk!!! sat lagi i email you yer... tqsm!

back to top