♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Thursday, March 20, 2014

Throwback Thursday | SPM 1997

Meriah betul hari ni bila bebudak SPM 2013 mendapat keputusan masing-masing. Kat wall fb, masing-masing saling merakamkan ucapan tahniah pada anak, anak sedara, anak kengkawan, adik, sepupu sepapat semualah...

Dan memang dasyat bila tengok keputusan bebudak ni! A+ bagi berbelas-belas matapelajaran! Masa zaman aku dulu paling-paling pun 10 matapelajaran jer. Tu dah kira hebat hokay!

Dulu masa zaman baya-baya kitorang, the 80s, ambil SPM, keputusan masih lagi ada pangkat dan agreget. Alhamdulillah... aku dulu dapat pangkat 1 dengan 9 agreget! Pandai lah konon... Huhuhu...

Then lepas tu, dapatlah masuk universiti - Universiti Teknologi Malaysia. Dok diam-diam kat JB belajar software engineering. Kat sanalah berjumpa dengan enche Neezam. Ehem... Ehem...

Keputusan SPM Enche Neezam pun hebat jugak, walaupun tak sehebat aku... Huhuhu... Agreget enche Neezam tinggi lagi! Riak! Hahahha... Tapi sebab enche Neezam dulu pure science. Ehem... aku dokkkkk...

Hebatlah keputusan enche Neezam. Sampai masuk sotkabor!

Haaaa... cer teka yang mana enche Neezam yang muda belia itew??? Jumpa tak??? Kalau tak jumpa tak per... sebab enche Neezam dulu tak selebar secomel enche Neezam sekarang... Huhuhu...

Maklumlah... deme budak sekolah pandai... apa ke nama sekolah tu ek??? Yang kat Ipoh tu???

Aaaaa... Sekolah Tuanku Abdul Rahman, STAR, Ipoh.

Ye.... Starian ler enche Neezam ni. Dapatlah masuk sotkabor... Huhuhu...

Apa pun... memang hebat budak-budak sekarang... Genius genius belaka!

Tahniah pada anak-anak kengkawan yang mendapat keputusan cemerlang dalam SPM tahun lepas! Congrats!

Macam mana pulak cabaran pada masa Niesreena dan Naufal nanti kan? Mungkinkah sehingga 20-30 matapelajaran pulak???

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top