♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, June 14, 2010

Jom puasa!

Sekarang dah masuk bulan Rejab. Aku baru terhegeh-hegeh nak ganti puasa. ;p

Aku suka puasa waktu sekarang ni. Sebab sekarang dah masuk winter. So, waktu berpuasa jadi pendek. Sangat pendek. Puasa tak sampai 12 jam pun. Sahur sebelum pukul 6 pagi dan berbuka lebih kurang pukul 5.10 malam. Sekejap kan? Cuaca pun sejuk jer. Nyaman! So, tekak tak der lah rasa nak minum jer. Tak ingat nak minum pun.

Lebih-lebih lagi bila siang pendek ni, waktu siang tu aku akan sibuk dengan macam-macam benda; menguruskan hal-hal rumah dan si comel duorang tu. Sedar-sedar jer dah nak buka. Best! Hehehe...

Hmmmm... aku pasti, waktu macam ni lah yang akan aku rindui bila balik ke Malaysia nanti. Hehehe...

So, kengkawan... jom kiter sama-sama berpuasa di bulan Rejab ini!!!

Untuk mengetahu kelebihan berpuasa di bulan Rejab, sila klik sini! :)

8 comments :

sz | m.s.s said...

kat sana 5:10 malam ye..bukan petang laa ye...mesti dah gelap... selamat berpose..semangat gaak ni nak mgganti taak terganti2....

*juliet le sweetheart said...

Ha ah, Suzi. Pukul 5.10 malam sebab dah masuk maghrib... dah gelap... hehhhe... jom kite sama2 ganti puasa... :)

neezam said...

a ah laa...i baru teringat puasa tahun lepas tak ganti2 lagi...tiap2 taun puasa tak cukup..haaiii... ;p

*juliet le sweetheart said...

iyooooooolah tu...

mr cekodok said...

besnye puasa time winter..ramadhan nti dh x winter kn akak?tp still short kn

selamat berpuasa bulan rejab :)

*juliet le sweetheart said...

bulan ramadhan nanti di penghujung winter tapi siang masih pendek. jangan terkena ramadhan masa summer, hampir 18 jam woooo kena puasa. subuh <> 3.30 pagi, maghrib pukul 8.30 malam!

joyahsport said...

18 jam??pengsan...org pon lom ganti lg nih..ade geng dr jwoh smangat sket nk ganti...chayok2...

*juliet le sweetheart said...

hahahha... jom pengsan sama-sama...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top