♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, March 22, 2009

My kg

Hari ni aku nak bercerita pasal berat! Berat aku yang semakin ringan!

Adoi ai!

Bila aku timbang berat pagi tadi, aku tengok berat aku turun 1.5kg daripada last time aku timbang. Haiya... turun lagi. Susah hati aku. Orang risau berat naik, aku risau berat turun. Boleh?

Bukan risau aper... risau baby dalam perut ni... tak membesar ke? Tapi aku tengok perut aku ni memang semakin membesar. Baby pun semakin lasak!

Actually berat aku sekarang ni lebih ringan daripada aku memula ngandung ari tu. Masa bulan puasa yang lepas, memang berat turun banyak. Sampai 5 kg. Pastu bila tau pregnant, memang berat ada naik. Tapi sikit sangat. Pastu turun semula. Sampaikan aku kena marah dengan nurse masa kat Malaysia hari tu sebab diorang ingat aku tak makan. Pas tu 2 minggu sekali kena wat check-up semata-mata untuk check berat. Pelik gak tak naik. Padahal kat Malaysia hari tu memang asyik makan jer. Dah tu, masa tu pun raya kan... sakan lah makan. Tapi berat naik sikiiiiiit sangat.

Balik Melbourne ni ingatkan berat semakin naik, tapi semakin turun gak. Haiya! Macam mana ni? Apa dah jadi dengan berat aku ni? Risau... risau...

Actually, memang dari sekolah aku memang jenis chubby. Antara kengkawan aku, aku lah antara yang berisi. Tapi tak lah gemuk. *tak nak ngaku tu... huhuhu...* Masa kat UTM, kurus lah sikit. Sikit jer! Tu yang boleh sangkut kat Neezam tu. Huhuhuhu... Kalau aku gemuk masa tu, mesti Neezam tak pandang. ;p Hehehehe...

~2003; gambar masa konvo. Tiga tahun kat UTM asyik bercinta, berat badan memang naik jer. Dah tu kuar dating asyik makan jer. Hehehhe...~

Masa kahwin, kurus jap. Serius! Maklumlah... nak kahwin. Giler-giler ar diet. Tak lah kurus kerempeng. Tapi kurus ler gaks! Sikiiiittt...

~2005; 11 Dec; nampak kurus tak? Aku yer... bukan enche Neezam. My hubby memang maintain chubby dari mula kenal dulu. Hehehehe...~

Tapi masa ngandung Niesreena, memang naik baaaaaaaaanyak sangat. Naik sampai 20 kg! Pastu lepas bersalin, turun 10 kg jer. Lagi 10 kg? Stay ok! Memang tak nak turun-turun. Naik lagi ada lah! Hehehhe... ;p Lebih-lebih lagi bila dah sampai sini; bila musim sejuk, asyik makan jer. Lagilah naik berat badanku ini. Hehhehehe...

~2006; tengoklah aku. Dah lah gemuk, selekeh plak tu. Hehehehe... tapi orang kata kalau ngandung baby girl memang malas skit nak solek-solek ni. Btui ker? Atau aku jer yang malas? ;p~

~2008; ke'chubby'an terserlah! Berat badan memang tak nak turun sejak bersalin sampailah ngandung semula!~

Pelik bila sekarang ni asyik turun jer... Nasi; hari-hari aku makan. Vitamin; hari-hari aku telan, siap makan additional vitamin lagi. Full cream milk, cheese, makanan berminyak; semua aku lantak. Tapi naper berat turun gak? Nak kata aku nampak kurus... tak jugak! Memang nampak montel + montok + gemuk; semualah! Part mana yang turun pun aku tak tau lah...

~2009; masa ni ngandung 5 bulan. Berat badan asyik turun jer. Nampak kurus tak?~

Kenapa turun ek? Ok ker ngandung-ngandung ni berat turun?


*juliet le sweetheart : bila giler berdiet, berat tak turun; bila asyik makan, berat tak naik!


1 comment :

Anonymous said...

berat badan jatuh coz pragnant baby boy kot...same case with my cousin...berat jatuh masa pragnant...rupanya nak dapat baby boy..just sharing da information jek...tapi as long as kita sihat n baby aktif, insyaallah ok....hope semuanya selamat k..tak sabar gak nak tgk baby boy julie
..sedang dlm proses gak nih...

back to top