♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Saturday, September 20, 2008

Bubbye Desa Bundoora

Hari ni merupakan hari terakhir aku tahun ni di desa Bundoora. Insya Allah, kalau tak der aral melintang, beberapa jam lagi aku dan Niesreena akan terbang pulang ke Kuala Lumpur. Seronoknya!!! Memang seronok! Lebih-lebih lagi sebab nak balik beraya. Mesti jumpa ramai saudara-mara, sepupu sepipi... :)

So, hari ni, aku dan Neezam sangat bz membuat persiapan terakhir mengemas barang-barang yang akan dibawa balik dan juga mengemas rumah. Last minute packing, last minute check list.

~Check list : Dokument penting~

Pasport aku & Niesreena -checked!

Visa aku & Niesreena - checked!

Most important - Flight tickets - Kat Umie; Umie, don't forget the tickets ok!

Ic, kad nikah & lesen memandu yang dah lama bertapa dalam beg - checked!

Surat beranak Niesreena - checked!

Kad kesihatan Niesreena- checked!

Ada apa-apa lagi tertinggal tak?

~Beg-beg yang bakal aku bawa~

Penat betul rasanya. Rasanya selagi belum sampai masa untuk balik, selagi tu lah tak siap-siap berkemas. Hehehe... Nasib baik suamiku itu sangat rajin orangnya. Neezam yang banyak menolong aku mengemas. ^_^ Even sekarang ni pun dia tengah sibuk memasak makanan berbuka kat dapur, dan aku... dok update blog... Aku sejak akhir-akhir ni rasa macam malas-malas jer dan mudah sangat rasa penat. ;p Rasa seronok nak balik, tapi beg pun packing last minit. Macam tak nak balik jer gamaknyer... Hehehe... Tapi alhamdulillah setakat ni, semua barang dah siap packing, rumah pun dah siap kemas. Puas hati rasanya... Dan masa terasa terlalu lambat pulak berlalu hari ni. Kenapa ek?

Well, harap-harap perjalanan balik kali ni smooth seperti tahun lepas. Tapi seronok macam mana pun, aku ada rasa sedih lah sikit. Tak banyak yer puan-puan, cikiiiit jer.... :p sebab aku akan tinggalkan Neezam kat sini sorang-sorang. Berpisah jauh beribu batu plak tu. Cedihnya... Tak pernah berpisah dengan Neezam jauh sangat macam ni. Dah tu bulan puasa ni. Aku takut dia tak terbangun sahur jer... Pastu berbuka dan solat tarawih sorang-sorang... Waaaaa... cedihlah... Actually, aku tahu, hubby aku tu pandai jaga diri, tapi membayangkan dia sorang-sorang kat sini, sedih plak rasanya. Huhuhu...

Nway, berpisah sekejap jer. Tiga, empat hari jer. Ngengada jer ek? ;p Hari Khamis, Neezam akan sampai kat KL plak. :D

Flight kitorang malam ni pukul 12:05 pagi, naik MAS. Insya Allah kalau sempat kitorang akan bertolak dari rumah lepas solat tarawih. Biasanya check-in 2 jam sebelum waktu berlepas. Aku harap sepanjang <> 8 jam perjalanan tu, Niesreena akan tidur jer dalam kapal terbang. Nasib baik ada Umie. So, tak lah cuak sangat nak balik tanpa Neezam ni. Hehehe...

Tak sabar nak jumpa mak abah yang akan datang menjemput kitorang kat KLIA nanti. Insya Allah keluarga Neezam pun akan turun jugak. Seronok diorang semua nak tengok the-only-cucu balik. Hehehhe...

Korang, doakanlah perjalanan kitorang selamat yer... :)

*juliet le sweetheart : kawan-kawan yang tak balik beraya tu jangan cedih-cedih eh. Selamat beraya di perantauan... Jumpa lagi tahun depan, Insya Allah... ^_^

No comments :

back to top