♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, August 16, 2021

Oximeter

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Sekarang rata-rata rumah cari Oximeter. Termasuklah kitorang.

Memula rasa macam tak der keperluan, tapi sejak Allahyarham Siti Sarah dimasukkan hospital sebab kandungan oxigen dia menurun akibat C19, terus rasa benda ni satu keperluan waktu-waktu macam ni. 

Aku cuba survey, of course first place mestilah kat Shopee. Pening jugak nak cari. Bukan sebab apa, sebab banyak sangat dan range harga pun terlalu berbeza. Ada yang semurah RM15 dan semahal RM200! Aku tengok function lebih kurang sama jer. Konfius betul!

Dalam whatsapp group dengan jiran-jiran pun diorang konfius gak dengan harga. Ada farmasi yang jual terlalu mahal, ada yang sederhana tapi tak lah terlalu murah seperti di Shopee.

Pastu aku bagitaulah kat enche Neezam, tak tau nak pilih yang mana. Ada jenis yang sama, sebijik sebujuk pun harga sangat berbeza. Aku rasa sellers memang main harga waktu ni sebab orang ramai tengah cari bendalah ni.

Tetiba enche Neezam kata dia dah order dah... dari Shopee gak. RM17 jer. Alhamdulillah... jimat duit aku. Huhuhu...

So, beberapa hari lepas bendalah ni sampai.


Function sama seperti yang lain jugak... boleh check paras oksigen dan satu lagi heart beat. Mungkin yang mahal sikit ada warranty kot. Yang ni memang tak der lah.

Setakat ni ok jer. Tengok lah berapa lama ia bertahan.

Sebut pasal arwah Siti Sarah, diam tak diam dah seminggu dah arwah meninggalkan kita. Honestly aku pun rasa terkejut dan sedih sangat bila dapat tahu dia meninggal. Masa tahu dia dimasukkan hospital dan ditidurkan tu, rasa macam... ya Allah... sayu dan takut sangat kalau dia tak dapat diselamatkan. Sebab sebelum ni aku ada terbaca beberapa kes yang sama, ibu memang tak dapat diselamatkan. So, takut jugak kalau Siti Sarah dapat pengakhiran yang sama.

Setiap hari mesti nak check IG Shuib. nak tengok update tentang arwah. Sampailah pagi Isnin lepas, dapat tahu Siti Sarah dah meninggal dunia. Ya Allah... rasa sedih sangat. Terbayang anak-anak dia. Aku pun tak tau kenapa. Aku bukan kenal arwah personally, tapi aku ikutlah IG arwah dan Shuib.

Ish... memang sedih. Pastu, tengok update sampai arwah dikebumikan hari tu. Memang rasa sayu dan sedih semacam. Pastu terbaca pulak kisah-kisah kebaikan arwah. Ya Allah... memang menyentuh perasaan.

Apapun, Allah dah merancang yang terbaik buat arwah. Pengakhiran yang dicemburi, dengan kisah-kisah kebaikan arwah. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

No comments :

back to top