♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, October 12, 2020

Oh tidak! PKPB lagi...

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Adoiii... stress dengar berita ni....


Tapi nak buat macam mana... keadaan yang memaksa dan untuk kebaikan semua kan...

So, Niesreena dan Naufal pun terpaksa tak ke sekolah walaupun bersekolah di Negeri Sembilan. Disebabkan menetap di Selangor, diorang pun tak dibenarkan ke sekolah walaupun sekolah dibuka dan berjalan seperti biasa. 

Kesian jugak kat cikgu sekolah. Mana nak mengajar seperti biasa dan sekarang ni kena update setiap kerja sekolah secara online pulak untuk pelajar yang terkandas sebab pkpb ni.

Sejak beberapa hari ni pun dah dengar banyak rumors kawasan dekat-dekat Salak Tinggi ni ada kes. Tapi tak taulah sahih ke tak. Orang dok forward-forward jer dalam whatsapp group. Yang pastinya kena tengok berita kat tv untuk dapatkan kepastian.

Kalau nak ikutkan memang agak stress jugak bila kena berkurung jer kat rumah. Tak boleh nak keluar daerah. Nak nak kitorang yang duduk kat sempadan Sepang-Nilai memang selalu ke Nilai cari barang. Dah tak boleh nak rentas daerah ni, memang payah jugaklah.

Tapi yang paling sedih, bila hujung minggu tak boleh nak balik ke rumah mak abah atau balik ke rumah mak ayah. Memang terasa sangat bosannya.

Harap-harap gelombang ketiga ni segeralah berakhir dan kehidupan kembali normal seperti sediakala. Tiba-tiba rindu masa lalu... huhu...

Ya Allah... kepadaMu kami memohon perlindungan.

No comments :

back to top