♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, March 26, 2017

Minggu 32 | Persediaan bilik berpantang

Alhamdulillah... hari ni genap dah 8 bulan!

Beberapa minggu jer lagi nak jumpa dengan si baby comel ni.

Tak sabar dah mama.

Walaupun ada sebulan jer lagi nak bersalin, tapi bila jumpa orang kat luar, ramai yang tegur "tengah tunggu hari ker? Perut besar dan nampak macam dah jatuh." Waaaa... terserlah sangat lah perutku yang extra besar ni. Huhuhu...

Aku pun sebenarnya dah rasa semakin tak larat dah nak bawak perut besar ni. Nak berjalan banyak pun tak larat, turun naik tangga pun dah tak larat, driving gi kerja pun rasa macam dah tak larat. Hmmmm... ambik cuti sebulan awal boleh tak? Huhuhu...

So, sementara masih larat dan dilarat-laratkan ni, semalam aku dah mula prepare bilik untuk berpantang, keluarkan baju-baju dan keperluan baby yang baru beli yang masih dalam beg-beg plastik, mendobi baju-baju baby dan kemas-kemas sikit apa yang patut.

Bilik berpantang kali ni kat tingkat bawah. Senang. Tak payah nak turun naik tangga.

Actually, ni bilik tetamu. Tiga bilik lagi... master bedroom, bilik Niesreena dan bilik Naufal sumer kat atas. Tapi dah bersalin nanti, Niesreena dan Naufal kata nak sama-sama tidur kat bilik bawah ni dengan baby.

Boleh... boleh jaga baby sekali tengah malam. Hehehehe...

Setakat ni alhamdulillah... segala keperluan asas untuk baby dah boleh kata lengkap laaa. Yang asas-asas jer dulu. Letak jer kat rak macam ni senang capai baju-baju.

Bila dah susun-susun, baru terasa nak cari bakul-bakul kecik untuk letakkan barang yang kecik-kecik macam barut, mittens, topi, stokin dan lain-lain yang kecik-kecik tu lah.

So, kitorang ke Nilai Home Center. Dapatlah bakul-bakul putih tu. Just nice! Sepadan dengan rak. Actually rak pun beli kat tempat yang sama... a long time ago!

Bekas pampers ni pun beli kat tempat yang sama. Very handy. Satu pack pampers boleh campak jer terus kat dalam bekas tu.

Penutup bekas ni boleh tolak ke dalam. So, waktu nak ambik barang, atau susun barang dalam tu tak perlulah nak pegang penutup dia. Bagus kan?

Bekas ni ada tiga saiz. Yang aku punyer ni paling besar. Boleh susun bertingkat-tingkat kalau beli lebih dari satu. Sangat tersusun!

Barang-barang lain, aku masuk jer dulu dalam bakul. Nanti carilah tempat yang sesuai nak letak.

Lega dah siap kemas barangan baby. Lepas ni nak kena kemas beg untuk ke hospital pulak!

No comments :

back to top