♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, March 6, 2017

Minggu 29 | Nak bersalin kat mana?

Hmmmm... nak bersalin kat mana ek?

Memandangkan aku bermastautin di Sepang/Nilai... So, doktor kata aku boleh pilih samada untuk bersalin di Hospital Putrajaya, Hospital Serdang atau Hospital Seremban. Memang aku awal-awal lagi prefer hospital kerajaan. Sebab aku akan bersalin c-sec. Kalau kat private, mesti mahal giler. Lagipun dengan gunakal GL enche Neezam, kalau ada rezeki bolehlah duduk di ward kelas pertama. Insya Allah... Kalau tak dapat first class, second class pun ok. Asalkan semuanya selamat...

Sebenarnya aku ambik masa yang lama jugak fikir nak bersalin kat mana... baca pengalaman orang bersalin kat ketiga-tiga hospital melalui blog dan juga kawan-kawan.

Akhirnya, hari Khamis lepas, masa check-up kat KK, doktor tanya nak bersalin kat mana? Aku decided untuk bersalin di Hospital Putrajaya. Sebab pertama, Hospital Putrajaya paling dekat dengan rumah dan jalan nak ke sana pun tak jem. Kedua, jiran depan rumah pun bersalin c-sec dan gunakan gl jugak di hospital yang sama dan dia kata semuanya smooth and convenient. Dia pun dapat ward 1st class juga. Husband boleh teman bermalam sama-sama kat hospital... ni yang paling buat aku lega dan berharap sangat dapat 1st class jugak.

So, doktor sediakan surat dan refer aku ke Hospital Putrajaya. Surat tu aku perlu bawa ke Hospital Putrajaya dalam masa terdekat untuk tujuan booking.

Hari ni, aku ambik cuti untuk ke Hospital Putrajaya. Ingatkan dapat jumpa doktor terus hari ni. Rupanya buat appointment jer dulu. Insya Allah 17 April nanti baru ke sana semula untuk berjumpa dengan doktor.

Pada hari tersebut nanti, doktor akan berikan tarikh untuk aku bersalin. Memandangkan aku akan bersalin secara c-sec, so, aku memang expect tarikh untuk aku 'serah diri', iaitu pada minggu ke 38. Biasalah kalau bersalin c-sec, memang kena cepat 2 minggu sebelum tarikh EDD.

Semakin hari, semakin dekat dengan due date, semakin bercampur baur perasaan ni. Excited dengan kehadiran ahli keluarga baru tapi pada masa yang sama takut jugak bila pikir perut ni nak kena potong lagi untuk kesekian kalinya. Huhuhu...

Harap-harap semuanya dipermudahkanlah... Ameen Ya Rabbal Alamin...

No comments :

back to top