♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Saturday, March 25, 2017

Gulai Omak Den... terbaek!

Aloooo... aloooooo...

Selamat berhujung minggu korang sekalian! Dah nak habis cuti sekolah. Mesti masing-masing sibuk dengan persediaan ke sekolah pulak kan.

Hujung minggu ni kitorang tak plan kemana-mana pun.

Plan hari ni ialah mengemas rumah... overhaul setiap pelusuk! Luar dan dalam rumah! Memandangkan Niesreena dan Naufal pun tak der kat rumah, senang sikit nak buat kerja. Tak der orang nak buat sepah dan tak der orang yang asik nak mintak makan jer. Huhuhu... So, buatlah kerja dengan aman.

Insya Allah esok baru Niesreena dan Naufal akan balik dari kampung. Mak tok dan ayah tok hantar balik.

Rindu sebenarnya kat budak berdua tu.

Sangat!

Hari ni enche Neezam memang sangat busy. Lepas satu kerja, satu kerja lain dia buat; potong rumput, vakum rumah, mop rumah, basuh toilet. Aku tolong sikit-sikit jer. Tapi ada benda yang aku buat dan aku rasa seronok. Hehehehe... Esoklah aku citer... Sebab tak settle lagi.

Punyalah busy buat kerja rumah, sedar-sedar dah dekat pukul 3 petang. Perut pun dah mula berkeroncong.

Ikutkan plan pagi tadi, nak pergi ke kedai makan kat Gulai Omak Den. Tapi dah pukul 3 petang, risau pulak makanan dah habis. Aku cakap dengan enche Neezam, kiter try jer pergi. Kalau ada rezeki, ada laa... kalau tak kang kiter gi tempat lain.

Bila aku cari dalam waze, tengok kedai bukak sampai pukul 6 petang! Yey! Alhamdulillah...

Actually kedai Gulai Omak Den ni dulu dekat jer kat Nilai ni. Tapi diorang dah pindah kat LBJ, so hari ni first time laaa nak try kat sana. Tu yang kena guna waze. Nasib baik just search 'gulai omak' jer... den jumpo!

Apa yang special kat sini?

Tentulah masakan minang dan nogori sombilan. Masak lomak cili padi memang terbaek!

Tengoklah lauk yang kitorang ambik ni ha.... berlomak-lomak!

Masak lomak siput sedut dengan sayur batang keladi, masak lomak daging salai, ikan keli goreng dan sambal dia memang sedap giler! Dan first time aku try masak lomak betik as suggested by the owner. Memang terbaik! Sambal belacan dia pun sedap, lengkap dengan ikan masin. Perggghhh...

Hashtag #akusuka! Hahahha...

Bertambah special lagi kat sini, ada cendol durian!

Alhamdulillah... ya Allah! Habis sumer?! Makan berdua jer... nasi 3 pinggan! Huhuhu... Eh! Bukan aku sorang 3 pinggan. Aku 1 + 3/4 pinggan. Enche Neezam 1 + 1/4 pinggan. Huhuhu... Baby siap tendang-tendang dalam perut suruh mama dia berhenti makan sebab dah sempit dah dalam perut! Huhuhu... Sabarlah yer anak...

Pedas... tapi sedap. Nasib baik ada disediakan air sirap FOC. Bercawan-cawan den minum! Huhuhu...

Well, harga kat sini, aku boleh kata berpatutanlah. Klik gambar kat bawah ni untuk besarkan.

Untuk sampai kat kedai ni, korang boleh cari jer kat waze. Search 'Gulai Omak Den' mesti jumpa. Kedai ni terletak di Kg Jijan Hilir, dekat Felda LBJ.

Mai cuba jangan cuba!

No comments :

back to top