♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, August 20, 2008

Makan dan makan lagi

Pagi tadi Neezam bawa aku dan Niesreena ke La Trobe Uni. Hari ni kat La Trobe ada sambutan Green Scarf Day. Aku tak pasti sambutan apa sebenarnya yang ada kat uni sempena GSD ni, tapi yang aku tahu ada banyak gerai-gerai makanan halal mengikut negara yang dibuka; Iran, Iraq, Somalia, etc. And of course gerai makanan Malaysia pun ada dibuka dengan bermacam-macam kuih muih Melayu.

Sayang betul aku dah terkenyang sebab breakfast agak berat pagi tadi. Kalau tak mesti sakan aku membeli, membelah, dan melantak bermacam-macam jenis makanan yang ada dijual tu. Walaupun kenyang, sempat jugaklah aku rasa serba sedikit kuih muih yang ada. Ada yang sedap dan ada jugak yang tak boleh diterima dek tekak aku ni. Ada jugak makanan yang lebih kurang sama macam makanan Melayu; samada rasa sama, rupa lain, atau rupa sama, rasa lain. Tapi overall best lah. Bila lagi nak rasa makanan negara lain kan…

Petang ni tadi pulak, makan luar lagi! Haaaa… hari ni hari cuti-cuti memasak aku yer puan-puan.

Kitorang baru jer balik dari pekena ayam golek kat Brunswick. Lama tak pekena ayam golek ala-ala pasar malam Malaysia nun. Owner kedai ni ialah orang Melayu Ipoh mali yang sangatlah peramah. Hmmm… owner kedai mestilah peramah ek, kalau tak takut tak der orang nak datang lagi dah. ;p

Menu kitorang tadi… chicken with rice dengan side dishnya salad dan coleslow.

Nampak menyelerakan tak? Huhuhu…

Rasanya… sedaplah… boleh tahan… lagipun masa makan tu tengah lapar giler, so semua rasa sedaplah kan… licin jugaklah aku bedal.

Habis makan, solat maghrib kat surau berdekatan.

~Dalam surau bersama-sama famili En. Din, famili Pak Tam dan famili aku.~

Seronoknya sekali sekala dapat cuti memasak. Hehehe…


*juliet le sweetheart : nak beli ayam golek kat pasar Ramadhan nanti. Huhuhu…


No comments :

back to top