♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, August 3, 2009

Enche' Neezam little helper

Akhirnya, terbuka jugak hati enche' Neezam untuk beli GPS ni setelah setahun lebih pakai kereta kat sini. Haiyaaaa....

~Garmin Nuvi 255~

Sebelum ada GPS navigator ni, enche Neezam hanya gunakan UBD map jer di samping menjadi navi'guesser' yang berjaya. Kalau nak gi mana-mana, enche Neezam kena study map dulu. Kalau tak, takut sesat...

Aku ingat lagi last year, trip ke Geelong. Enche Neezam lead rombongan ke sana. Dua kereta. Semua orang tak boleh nak baca map aka tak reti aka tak mahir, termasuklah aku ;p. Harapkan enche Neezam je lah. Terpaksa enche Neezam baca map sambil drive. Akibatnya, vessel mata enche Neezam pecah malam tu. Merah sangat mata enche Neezam selama beberapa hari. Sian...

Hmmmm... sekarang ni dah ada GPS. Senanglah nak kemana-mana. Insert alamat jer and relax. :) Naperlah dari dulu tak beli ek? ;p Tapi GPS yang ini boleh digunakan kat Malaysia. So, still boleh guna bila balik Malaysia nanti.


*juliet le sweetheart : 1 more year to go... amin...



5 comments :

Emi said...

Cap Garmin ni ke yg bleh guna d Msia?? Dah try test TOMTOM tapi tak detect apa2 jalan d Msia..nak kena juai nmpak nye ni..

Kamal said...

cayalah...aku pun nak beli gak lah....boleh pakai kat m'sia ker?

Juliet Le Sweetheart said...

beli! jangan tak beli! hehehehhe...
garmin ni boleh pakai kat m'sia. insya Allah. memang ada kawan aku yang pakai. tom tom mbak memang tak boleh ye cik emi... :)

Soulkisser RSix said...

nape beli Garmin? sbb aku dulu pakai Garmin 255 nih lah jugak... maps nya hampeh...
tapi, leh pakai kat msia
last, aku tukar tom tom bak.. maps better, tapi x leh pakai kat asia, kene beli maps nya yg x complete lagi

Juliet Le Sweetheart said...

kat sini ok jer map dia. kat m'sia kitorang tak pernah try lagi. obviously sebab baru beli. ;P

back to top