♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, August 24, 2008

Futsal Spring Cup 2008

Akhirnya hari yang ditunggu-tunggu telah pun tiba; KUAM Futsal Spring Cup 2008!

Pagi-pagi lagi aku dah bangun menyediakan breakfast dan lunch (penkek jagung dan nasi goreng jer…) untuk dibawa ke Albert Park. Kitorang bertolak dari Main Drive lebih kurang pukul 7.40 pagi.

Lebih kurang pukul 8.40 pagi kitorang tiba di Albert Park. First team arrived. Sangat punctual tau kitorang… Tapi muka organizer sorang pun tarak! Sangat hampeh ok! Terpaksalah kitorang sumer bersejuk-sejukkan kat luar building tu sampailah ketibaan penganjur dan team-team lain.

~Lepaking sambil makan anergy bar yang disponsor oleh kak Tasha & Dili :)~

~Me! And my Mr. Hubby kat belakang nun...~

~Semua pemain kusyuk mendengar nasihat terakhir coach~

Team kitorang dinamanakan ‘Desa Bundoora’, *ada orang kata nama team kitorang sangat comel! Secomel pemain-pemainnyalah! :)*

~Team Desa Bundoora yang comel-comel belaka~

~Warming up!~

First match, kitorang lawan team Bangkooritas. May be tak der rezeki, team kitorang kalah 2-0. Sebenarnya, masa tu, masing-masing pemain Desa Bundoora sangat cuak dan nervous. Maklumlah, ni lah first time kitorang masuk tournament. First time jugak bagi aku selama 28 tahun aku hidup ni. Hehehe... So, masa kalah first game ni rasa macam oklah… never mind… baru warming up! Hehehhe…

~First match : Adah teguh menjaga benteng pertahanan!~

~Second match : Semua tengah cuak! Tapi semakin bersemangat waja!~

Second game, alhamdulillah… hasil sepakan kilat Tiqie, kitorang menang 1-0. Yey! Seronok giler rasanya! Aku tak pasti nama kumpulan lawan kitorang, tapi yang pastinya… diorang memang bergaya dan sangat seksi. Seksi giler! Hai… lantak koranglah! Yang penting kitorang menang dan kemenangan tu melayakkan team kitorang ke separuh akhir! Yey!

Third game, kitorang kalah teruk, 3-0 tuuuu! Lawan kitorang kali ni adalah team yang menjadi juara last year. Kalau tak salah aku dari Monash Universiti, Clayton. Sebelum ni aku ada lah jugak dengar tentang kehebatan team ni. Lebih-lebih lagi salah sorang dari ahli pasukan diorang ni, Nurin *sajer jer aku bagi publisiti murahan kat sini… Well, memang nampak hebatlah dia main, memang macam jantanlah. Dia yang menjaringkan 2 daripada 3 goal tu. Hebat… hebat… Tapi team kitorang pun ada gak yang sehebat dia, cuma nasib jer tak menyebelahi kitorang. ;p

Tapi masa third game tu aku memang sangat pancit! Huhuhu… Penat seh! Manalah tak pancit, aku main setiap game… Ingatkan nak jadi simpanan jer, tapi diorang dah suruh main, so, main lah. Best! Well, actually aku tak lah hebat pun, tapi diorang kata sepakkan aku sekuat sepakan lelaki. Tak sesuaiiii ok! Yang ‘bestnyer’, Dili dengan Aleh, tak nak pun swap aku, sedangkan pemain-pemain lain asyik bersilih ganti. Aku tunggu gak, bilalah nak swap keluar aku weh? Aku dah putus napas dah rasanya. Akhirnya, aku sendiri yang mintak swap. Pancit habisssss…

Last match adalah match penentuan tempat ketiga dan keempat. Lawan team mana ek? Aku kureng pasti. Tapi sedaplah lawan dengan diorang. Walau macam mana pun, tak der rezeki kitorang jugak kali ni, kalah 1-2. Memula aku rasa macam dah confident jer boleh memang, lebih-lebih lagi team kitorang skor pada 4 minit pertama, hasil tendangan maut aku. Huhuhu… Then seri. Dan pada 2 minit terakhir, diorang skor lagi 1jaringan.

So, penentuannya… kitorang dapatlah tempat ke-4 daripada 6 pasukan yang bertanding. Oklah tu kan? Bagi aku memang ok lah sangat bagi kitorang yang memang tak der pengalaman ber’tournament’ ni. Selalunya main petang-petang dengan kengkawan tu ‘feel’ dia lain daripada berlawan dengan orang yang memang kite tak kenal. Dah namanya pun tournament kan, memang rasa seram sejuk jugaklah… Kalau main setiap petang Jumaat kat SARA tu, siap gelak-gelak sampai kuar air mata lagi masa main… Hehehhe… Tapi tadi, muka masing-masing cuak jer. ;p

Dan bagi aku pengalaman ni memang best! Main dengan adik-adik dan kakak-kakak on my team yang sangat sporting. Tadi pun ramai sangat warga Desa Bundoora yang sudi turun untuk menyokong kitorang. Sangat terharu! Terima kasih sangat!
Dan memang ramai tak percaya aku main. *Ye kak Fadz & kak Farizal, I’m really playing!* Hehehe… Kenapa ada ramaaaaaai tak percaya aku main? Lebih-lebih lagi sebagai striker? Hahahha… fikir sendiri kenapa! Actually aku pun tak percaya aku main. Famili aku pun tak percaya! Korang percaya tak? Muahahahhahaha!

Oh ya… Lupa plak nak bagitau. Neezam pun main gak, sebab tu dia tak der sepanjang match kitorang tadi. Sangat terkilan ok! Neezam mewakili team Kampung Vic. *Kampung Vic dan Desa Bundoora? Ye! Kami ni orang kampung!* Tapi team diorang terpaksa ‘dibungkuskan’ awal-awal. Hehehe… Maklumlah, team Kg Vic kebanyakkan pemain-pemainnya dah berumur. Kebanyakkannya post-grads. Team lelaki yang lain, semuanya muda belia, under-grads. Stamina orang muda ni tak sama dengan stamina orang tua. Betul tak? Alasan baaaaeeek punya sebab kalah. Hehehhe…

Aaaaaa… penatnya… badan rasa penat sangat! Betis pun sakit sangat. Padahal main 20 minit jer setiap match tadi. Kalau main kat SARA, satu jam straight main pun tak rasa sepenat hari ni.

K lah, sampai sini dulu. Beta sangat penat… nak beradu… Kekanda beta dah lama berdengkur beradu… Pun sama kepenatan!


*juliet le sweetheart : Terima kasih kepada semua yang tolong babysitting Niesreena tadi. :)


6 comments :

Suriani Faliq said...

babysit nisriena ok jer..
sangat comel bila tidur.. seperti puteri dalam peraduan.. tapi bila dia jaga.. jaga-jaga.. puteri dah mengganas.. huarrghhh.. dia jerit bila tak dapat bende yang dia nak… hahaha.. (erm mana tah agaknya dia dapat genetik ganazzz tuh… ;p)

Juliet Le Sweetheart said...

yang pastinya bukan dari akak ler... hehhehehe... ;p

Mrs Wan said...

aku cm susah nk percaya ko main futsal…tp kehidupan kt sana mgkn mengajar ko ketabahan…ceewahh…yeye jer aku…hahahaha…walaupun team ko klh, sebagai permulaan, itu petanda baik…ke arah hidup yg lebih sihat…majulah sukan utk negara korg kt sana….hahahah…

Juliet Le Sweetheart said...

hahahha... percayalah heda... ada banyak saksi kalau kau tak cayer gaks. hehehehe...

MaLyN said...

wah…saya percaya julie ..saya percaya awak pancitttttttttt ;)

Juliet Le Sweetheart said...

itew sudah tentu... tak larat berlari dengan badan yang berat nih! :p

back to top