♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Friday, March 30, 2007

Puding caramelku

Hari ni Neezam puasa. So, sajer jer nak wat dessert speciallah kononnyer untuk suami tercinta berbuka puasa. Cari-cari kat internet jumpa resepi puding caramel. So apa lagi… biler tengok semua bahannyer simple dan sedia ada kat rumah, aku pun terus ler mencuba…

Hanguskan gula, kacau telur dan susu, stim 30 minit Siap! Senang jer… Aku buat 2 adunan… 1 aku kukus, dan 1 adunan lagi aku masukkan dalam microwave.

Hasilnyer… huhuhuhuhu… Yang dari dalam microwave, bentuknyer jadi ntah haper-haper ntah. Sebab ikut resepi sepatutnyer kukus, tapi aku sejer jer gunakan microwave. Nasib baik satu adunan lagi yang aku kukus menjadi dengan cantik tapi biler aku terbalikkan puding keluar dari bekas dia, puding tu hancus plak. Huhuuhuhu… Jadilah puding caramel hancur…

Tapi nasib baik rasanyer sedap. Hehhehehehe… Serius sedap! Neezam pun kata sedap. Hmmmm… mungkin Neezam nak amek hati aku jer kot?

Lain kali nak cuba buat lagi! Nak ‘menjelitakan’ lagi pudingku yang sedap itu. Hehhehehehe…

3 comments :

Cucu kepada moyang Niesreena said...

ye ke sedap...bile mase den kato sedap..
heheheh..cayalah mama! ayah bagi 4 bintang untuk ditolak dari 5 bintang!!!kah kah kah!!!

p/s: wat lagi besok, dan besok dan besok dan besoknya boley...

Anonymous said...

hehe, julie, atleast ko punye menjadik dari aku, bahan dah ader tapi tak berani nak buat....kui kui kui..gimme ful resepi boleh?

*juliet le sweetheart said...

Resepi cari kat http://myresipi.com/. Slamat mencuba!

Ps: Sit, tq bg alamat site ni. Byk sgt resepi mudah yg boleh dicuba. Kite jumpa resepi sushi awak. Tp x cuba lagi. Hhehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top