♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, February 24, 2008

Wrong place at the wrong time

* This post classified as M15++. It’s contain mild course language. Nasib baik tak masuk violence sekali.

Semalam memang best. Excursion to Melbourne city and Williamstown beramai-ramai dengan menaiki ferry. Ramai sangat keluar berjalan hari ni dan kebanyakkan antara yang join kali ni ialah new Melbournian. So, sajalah bawak diorang jalan-jalan dan kitorang pun tak pernah naik ferry ke Williamstown ni.

Tak sia-sia datang ke sini sebab Williamstown ni memang cantik. Bau angin laut yang menyegarkan dan nyaman… Ooooopppp stop! Post kali ni bukan nak cerita pasal excursion ke Williamstown yang best tapi satu insiden yang tak pasal-pasal terjadi kat aku semasa on the way balik dari Williamstown ke city.

Kitorang ke Williamstown menaiki ferry dan balik dengan train. Train yang kitorang naik dari Williamstown berhenti kat station Newport (Thanx Akmal sebab carikan semula nama stesyen ni) untuk tukar train lain ke city. Actually train yang kitorang naik sebelum tu memang ke city, tapi agaknya dah tukar shift dengan train lain sebab tu kitorang terpaksa turun kat Newport.

Di station Newport tak berapa ramai orang. Aku sambil menyorong pram Niesreena carilah tempat duduk kat dalam station sementara nak tunggu train datang. Niesreena tak de kat dalam pram sebab didokong Neezam. Kak Amy, Umi dan Diana pun ikut masuk ke dalam station sekali sementara yang lain tunggu kat luar. Aku tengok satu deret tempat duduk ni; 4 kerusi. Kat hujung sebelah kanan ada orang duduk dan 3 sederet sebelah dia duduk masih kosong tapi ada sorang perempuan berdiri kat 2 kerusi dari kiri. So, kerusi di sebelah kanan dan kiri perempuan ni kira available lah kan. Aku pun duduklah kat sebelah kanan perempuan yang berdiri ni.

Aaaahhhhh… Lega dapat duduk. Tetiba perempuan yang berdiri ni tengking kat aku ‘Excuse me please! Where’s your manace?’. Terkejut aku dibuatnya. Aku pun cakaplah ‘Apasallah pulak pompuan ni…’. Aku bukannya langgar dia pun. Nway, aku memang tak berniat nak cakap bahasa inggeris sebab kononnya malas nak cari pasal. Lagipun aku cakap pun kat diri sendiri. Aku pun duduk jer sementara tengok dia beralih berdiri kat belakang aku. Lantak ar kat dia. Masa aku duduk ni aku masih dengar dia memaki-maki aku. Ni dah lebih ar… Aku tak buat apa-apa pun. Pahal ko tetiba tak pasal-pasal nak maki aku. Aku pun toleh dah tengking balik kat dia, ‘I’m not touching you. Not even a bit…’. Then dia kata ‘English please!’ dan disusuli dengan maki hamun. Tapi masa ni aku dah tau lah yang mungkin dia bengang kat aku sebab apa yang aku cakap bahasa melayu tu tadi dia tak paham. Mungkin dia ingat aku maki dia. Tapi aku still bengang sebab pahallah dia nak maki-maki aku plak. Aku malas nak layan perempuan tu. So, aku pun keluar dan gi kat Neezam. Tapi masa nak keluar tu sempatlah gak aku maki dia. Bengang beb!

Tak lama lepas tu, Umi, Diana dan Kak Amy pun kuar gak. Umi tanya apa sebenarnya yang berlaku dan bagitau yang perempuan tu masih mencarut-carut kat dalam tu. Aaahhhh… lantaklah.

Aku ceritalah kat Neezam dan diorang apa yang berlaku tapi tak lama lepas tu perempuan tu pun keluar. Masa dia lalu sebelah aku, aku pun cakaplah kat Neezam, ‘this is the crazy b***h’. Perempuan ni dengar dan terus berhenti dan menjerit-jerit kat muka aku. Barulah aku tahu masalah dia. Perempuan giler ni baru jer miscarriage hari ni. Dia kata aku ada baby. Sepatutnya aku paham masalah dia. Manalah aku tahu masalah dia. Dia ingat aku ni psikik ke hapa, boleh baca apa dia fikir. Pastu dia kata apasal aku nak cari pasal kat dia. Aku pun benganglah dengar dia kata cam tu sebab dia yang cari pasal dengan aku dulu. Aku rasa macam nak tolak dia ke landasan keretapi jer. Biar mampos. Pastu dia blah sambil menjerit-jerit lagi kat aku. Aku pun makilah dia balik. Giler bengang! Mahu aku tampar jer muka minah saleh tu. Dari jauh aku masih boleh dengar lagi dia memaki-maki aku. Eeeeee… geram! Nasib baik ada Neezam dan kengkawan yang lain cuba mententeramkan aku.

Tension tahap gaban aku jadinya. Bila dah naik train aku masih ada rasa bengang lagi. Aku dah fikir kalau aku jumpa balik perempuan ni kat station Melbourne nanti mahu aku tampar muka dia. Nasib baik tak jumpa.

Last night I’m still thinking about the incident happened that morning. I’m trying to put myself in her shoe. She just lost her baby that morning. And by the time that incident gaduh-gaduh dengan aku happened, nobody besides her. She must be in very sad, frustrated, depressed and tension. Mungkin dia masih tak luahkan perasaan sedih dia. She just like bom jangka that waiting to explode. Dah tu sambil sorong Niesreena punyer pram. Mungkin dia ada rasa sakit hati bila tengok pram tu kot.

Aku kesal sangat insiden ni terjadi. Kesal dan malu gak sebab ramai kengkawan aku ada kat situ masa kejadian. Apalah impression diorang kat aku pas ni. Bila fikir-fikir balik, sepatutnya aku diam jer dan blah dari tempat tu dan jangan nak jolok lagi sarang tebuan. Ye tak? But hey… masa tu tengah bengang, dah tak boleh nak fikir panjang. Memang dah nasib nak kena hari tu.

I’m just in the wrong place at the wrong time...

3 comments :

Akmal said...

Sabo je la kak.
Tu la, saya bagi kismis xnak..

Mrs said...

Julie..siannya awak…tak pasal2 jer ek..tapi kita rasa boleh faham apa that lady tu rasa..mmg depressed..getting worst when we are alone.tapi tak ptt la awak yg jadi mangsa.tak bersalah langsung.eemmm..takper la eh..sabar bebanyak..

Kak ngah said...

melampau la ppuan tu.mmg tak patut di anak marah tetiba gitu.wp dia tgh sedih,dia mesti la kena bersabar.hehehe.takpela ni pengalaman dalam hidup.kalau kngah masa tu kan,mesti maki dia balik gak.hahahaha.geram tu!

back to top