♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, January 28, 2008

Nama baby

Once again, I’ve been tagged and this time by Heda.

REQUIREMENTS :

Write about what or how or why you gave the name(s) to your kid(s).

QUANTITY:

5 people TAG MODE: Firstly you leave their blog and post link and add to the list below and secondly you let the blogger you want to tag know that he/she has been tagged by commenting in his/her blog or etc…


So, the question for me is ‘why we gave our baby’s name Khairunniesreena’ lah kan.

Aku dan Neezam merancang nama baby kitorang sebelum aku pregnant lagi. Not exactly nak letak nama apa. Tapi yang pastinya, samada baby girl atau baby boy, nama depan baby bertuah tu mestilah dimulakan dengan ‘Khairun’ dan diikuti dengan huruf ‘N;. Mana dapat ‘Khairun’? Sebab nama hubby bermula dengan ‘Khairun’; Khairunneezam.

So, bila aku sedang pregnant, mulalah kitorang mencari nama yang terbaik untuk baby kitorang ni. ‘Khairun’ dan diikuti dengan huruf ‘N’, untuk baby girl atau baby boy. List yang tak berapa panjang sebab nak cari nama yang sempurna maksud dan sedap didengar tak senang untuk dicari.

Antara nama untuk baby boy yang aku suka ialah Khairunnazreen tapi hubby tak nak sebab sama dengan nama adik dia. Aku pun gila gak sebab nak letak nama anak macam nama adik dia apa kejadahnya kan? Nanti sama plak nama anak buah dengan pakcik. Hehehehhehe… But still aku suka nama ‘Nazreen’. Tapi nasib baik kitorang dikurniakan baby girl. So, bila dah tahu jantina kitorang pun get rid all the boy’s name.

So, on the list just tinggal nama-nama baby girl jer. Antaranya ialah…

Khairunnisa - tapi hubby tak suka sebab macam nama kawan dia; lelaki yang bernama samaran panther… Hahahahha… So, cancel…

Khairunnabila - aku plak tak suka… sebab bila sebut nabila mesti terbayang anak Amy Search yang … tu. So, cancel gak…

Khairunnadira – Nadira tu sama plak dengan nama anak sepupu hubby…

Last but not least of courselah ‘KHAIRUNNIESREENA’. Alhamdulillah… kitorang dua-dua suka dengan nama ni. Dalam ejaan nama Niesreena ada ‘IE’ yang mengikut ejaan nama aku julIEana dan ada ‘EE’ yang mengikut ejaan nama ayah dia nEEzam.

KHAIRUNNIESREENA bermaksud ‘sebaik-baik bunga mawar putih kami’.

The end…

So, as usual, law of the game, aku kena tag 5 more mommies. Saperlah aku nak tag kali ni ek?

Mangsa tag aku kali ni adalah seperti berikut…

♥ Adah @ Ummi Izzah @ http://naimwan.fotopages.com/
♥ Shery @ mama Wafiq dan Wafa @ http://laksajohor.blogdrive.com/
♥ Sue @ mommy Lisya @ http://suhana-roslan.fotopages.com/
♥ Zura @ ummi Ilman @ http://mujahadah.fotopages.com/
♥ Pidah @ mama Afdhal @ http://hanizan-rafidah.fotopages.com/

TQ!

1 comment :

Zura said...

he..he…tuelah kisahnya nama niesreena yek…he..he…kita ke tag ke ngan kak julie…nantilah kita wat jugak…

back to top