♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, November 24, 2013

Laksa Johor special buat emak dan abah

Bukan main lagi emak dan abah - request aku buat Laksa Johor hari ni! Bulehhhh... no problem! Apa saja demi mak dan abah. Kata emak, Laksa Johor aku buat memang sedap. Hehehe... kembang kempis hidungku mendengarnya...

Tapi kan korang... memang Laksa Johor air tangan aku sedap... Ngeeeeeeee....

Nampak menyelerakan tak? Serius yummilicious!

Laksa Johor aku buat kali ni version tak der bahan gatal-gatal, sebab ada orang allergy. Udang sekor pun tak der masuk. Otak udang pun tak masuk. Cuma pakai ikan tongkol, ikan sardin dan ikan kurau masin jer. Nasib baik menjadi dengan enak sekali!

Jemput tengok!

~~(^-^)~~

Eh... Chop! Chop

Kalau nak resepi bolehlah klik kat sini yer... Dah berkurun dah resepi ni kat sini.

Selamat mencuba...

Ada jugak yang bertanya cara potong timun untuk Laksa Johor ni. Cara potong timun dia memang lain sikit. Nak jelaskan pun susah gak. Maybe in the next post aku cuba tunjukkan caranya yer...

No comments :

back to top