♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Saturday, February 16, 2013

Armageddon???

Ya Allah... Terkejut sangat tengok Buletin Utama TV3 semalam. Ada meteor jatuh ke bumi!

Memang terkejut. Macam tak percaya!

Cuba tengok video ni. Ini rangkuman rakaman video amatur yang diorang sempat rakamkan.

Takut tak??? Eeeee... aku serius takut.

Khabarnya lebih 1000 orang yang cedera dan banyak kerosakan harta benda.


The fragments were detected around a frozen lake near Chebarkul, a town in the Chelyabinsk region, where the meteorite is believed to have landed.

Russian scientists say the meteor weighed about 10 tonnes before it entered the Earth's atmosphere, travelling at some 30km (19 miles) per second, before breaking apart 30-50km (20-30 miles) above ground.

However, the US space agency Nasa said the meteor was 17m (55ft) wide and weighed 10,000 tonnes before entering the atmosphere, releasing about 500 kilotons of energy. The atomic bomb dropped on Hiroshima in 1945 was 12-15 kilotons.

Scientists have played down suggestions that there is any link between the event in the Urals and 2012 DA14, an asteroid which raced past the Earth later on Friday at a distance of just 27,700km (17,200 miles) - the closest ever for an object of that size.

Sumber: BBC News

Macam mana NASA boleh tak perasan meteor ni sejak awal lagi??? USA ni kalau buat cerita bukan main hebat. Awal-awal lagi boleh detect meteor nak hentam bumi. Hero boleh divert meteor yang besar tu koner baring hingga tak melanggar bumi. Kan? Kalau korang tengok armageddon lah. Huhuhu..

Kuasa Allah sangat besar. Dan tak de sesapa yang mampu melawanNya kan...

Apapun aku bersyukur sangat sebab meteor tu tak jatuh kat Malaysia... tak jatuh kat laut yang boleh sebabkan tsunami ke kan... Alhamdulillah... kiter semua selamat. Takziah pada yang terkena bencana ni.

Ya Allah... Semoga kita semua sentiada dilindungi daripada malapetaka macam ni. Semoga Malaysia akan terus aman makmur dan sejahtera. Amin...

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top