♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, June 4, 2008

Girls day out!

Hahahha… baca tajuk tu… jangan marah aaa…

Bersempena dengan harijadi Umie yang masuk sebaya dengan aku (just for this month yer kite sebaya, Umie) semalam, aku dengan senang hatinya meninggalkan Niesreena di samping suami tercinta untuk gi berpoya-poya tak hengat punyer dengan anak-anak dara yang memang tiada suami apatah lagi anak. Hhehhehehe...

Patut ker aku berbuat begitu kengkawan? But I did... ;p

Masa Umie sms aku ajak tengok wayang, aku rasa macam tak leh nak gi jer sebab Neezam dah seminggu lebih berpoya-poya tak study kat rumah dan masa dapat sms tu pun Neezam dengan senang hati sedang ‘beriadah’ di meja pool dengan Hairil. So, aku rasa Neezam mesti nak gi office esok. Tapi setelah berjaya membuat muka seposen ala-ala comel, Neezam yang baik hati itew dengan rela hati membenarkan aku gi berpoya-poya dan declared cuti untuk dirinya sendiri sempena hari jadi Umie. Hahahaha...

Dan demi kasih dan cintanya Neezam pada aku, Neezam telah menghantar aku ke pintu masuk Northland pada keesokkan harinya. Siap bagi duit (tips: kengkawan, kalau suami atau boypren korang tanya, "ada duit?" jawapannya MESTI "tak der" walaupun sebaliknya yer... harap maklum...) dan... kad metlink. Chet! Itu tandanya kena balik sendiri naik bas. Masa bagi tiket metlink Neezam kata, "pandaikan balik sendiri?" alaaaa... sebenarnya ayat yang nak Neezam sampaikan ialah "balik sendiri!".

Setelah hampir setahun aku tak gi tengok wayang, semalam, gi tengok citer ‘21′. Best!!! Well, actually aku tak tau samada citer tu yang best atau sebab aku rasa seronok sebab tu jadi best... Ish... Merepeklah... Korang paham tak?

Lepas tengok wayang, gi makan pankek, then pusing-pusing Northland jap, grab a few nice clothes untuk Niesreena *tabiat yang tak boleh tidak! tolooooong!*, then balik naik bas.

Sampai rumah, Niesreena cepat-cepat lari peluk aku. Rindunya kat Niesreena. Serius rindu! Walaupun baru beberapa jam berpisah. Peluk-peluk Niesreena, cium-cium, geletek-geletek. Mesti Niesreena pun rindu kat aku gak. Neezam kata sepanjang perjalanan balik lepas hantar aku tu Niesreena menangis jer. Balik rumah wat perangai nak berkepit jer dengan Neezam. Takut kena tinggal plak kot. Cian anak mama.

Well, overall, seronoklah keluar dengan diorang; adik-adik dan kakak-kakak itew memang sporting. Seronok jugak sekali-sekala release tension tengok wayang tapi kepala aku tetap ingatkan anak dan suami yang ditinggalkan kat rumah. Hehehe...

So, bila nak gi berpoya-poya lagi?


*juliet le sweetheart : bukan kaki tengok wayang sebenarnya...

2 comments :

Zai said...

hai julie... doakanlah saya jadi ibu pulak macam awak... kuikuikuikui!

Juliet Le Sweetheart said...

Insya Allah, Zai, kite doakan awak menjadi isteri dulu sebelum menjadi ibu yer... I bet u’ll be a very good mother one day!

back to top