♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Tuesday, August 7, 2007

Balik dah…

Alhamdulillah, hari Sabtu yang lepas abah dah keluar dari hospital. So abah dan mak, berehat kat rumah ajerlah.

Adik pun dah balik ke UTM sehari selepas tu. Abah bosan terbaring kat atas katil, dan mak pulak tak boleh nak buat kerja rumah seperti biasa sebab tangan mak masih sakit.

Setiap hari ada jer sedara-mara dan jiran-jiran yang sedekah lauk pauk memandangkan mak tak boleh nak masak. Baiknyer diorang… Tu lah untungnya berbaik-baik dengan orang; bila kita dalam kesusahan ada jer tangan yang menghulurkan bantuan.

Kadang-kadang Joy beli lauk kedai jer. Abah tu kalau boleh tak suka makan masakan dari air tangan orang. Kalau boleh nak masakan mak jugak. Tapi memandangkan mak pun tak boleh ‘berfungsi’ so terpaksalah jugak makan jer apa yang ada.

Macam tu lah setiap kali bila mak tak sehat; mesti ‘dapur tak berasap’. Hehehehehhe… Hopefully they will recover really soon. Lebih-lebih lagi aku nak balik ni. Rindu sangat nak makan masakan emak.

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top