♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, June 25, 2007

Adoiii

Sejak masuk jer winter a few weeks ago, aku asyik rasa tak sehat jer. Sebabnyer aku ni tak tahan sejuk. So, aku asyik bersin-bersin jer. Rasa macam nak tertanggal hidung ni. Kadang-kadang tu aku terbangun tengah malam sebab tak selesa dengan hidung. Pastu bersin-bersin. Arrrr… kengkadang tu mengganggu Neezam dan Niesreena yang tengah tidur. Kesian diorang… Nasib baik Neezam dan Niesreena adapted dengan cuaca kat sini. Kalau tak lagi aku susah hati.

Di Australia ni ada beberapa tempat jer yang bersalji pada musim winter. Terutamanya di kawasan tanah tinggi. Nasib baik kat Bundoora ni tak bersalji. Kalau tak… lagilah sejuk… lagilah aku tak sehat. Walaupun tak bersalji, tapi cuaca kat sini boleh jatuh hingga ke 3°c. Cuaca akan jadi bertambah sejuk kalau hari hujan dan windy. Bila musim sejuk ni, aku, Neezam dan Niesreena selalu habiskan masa kat rumah jer. Malas nak keluar berjalan sebab cuaca yang sejuk kecuali kalau ada urusan penting.

Pada musim sejuk ni jugak, siang lebih pendek dari malam. Waktu siang hanya lebih kurang 10 jam jer. So, jarang nak nampak matahari, lebih-lebih lagi kalau hujan. Disebabkan waktu siang yang pendek, so, waktu sembahyang pun jadi dekat-dekat jer jaraknya; subuh pukul 6 pagi dan pukul 6.30 malam dah masuk waktu isya’. Dan selalunya bila dah ambil wuduk, aku akan cuba tahan supaya tak batal air sembahyang sebab tak nak ambil wuduk berkali-kali sebab sejuk. Hehehhehe…

Walaupun ada heater, tapi tetap rasa sejuk. Dulu, sebelum masuk musim sejuk ni aku rasa heater air ni panas sangat, tapi bila dah masuk musim sejuk ni aku rasa air panas dah tak panas plak.

Bila tak sehat macam ni, aku rasa rindu sangat kat Malaysia, rindu sangat kat rumah. Aku selesa dengan cuaca kat Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun daripada kat Melbourne ni yang diibaratkan 4 musim dalam satu hari…

Haaaaccccccoooooooooooooooo…

2 comments :

MaLyN said...

terbayang² je hidung awak yg merah gile mcm nk tercabut tu bila bersin.
basuh muka nk solat subuh pepagi kt UTM pun dh tersiksa, inikn kt sana ..sian awak.

Juliet Le Sweetheart said...

aaa tau tak per... adoiiii... cian hidung...

back to top