♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Friday, April 26, 2019

Nur 2

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Habis dah citer Nur 2. Happy ending... best! Tapi rasa macam tak puas tengok 15 episod.

Tapi tak per lah... cukuplah tu... tertekan rasa tengok Nur ni. Bukan jer sebab citer Nur tu sendiri, tapi sebab 'ostad' kat rumah ni. Huhuhu... Kalau korang follow fb Enche Neezam, korang fahamlah. Taksub jugak enche Neezam ni tengok Nur 2. Walaupun kekadang tu dah tidur, sanggup bangun nak tengok live. Padahal dah rekod dah. Dia pulak yang lebih dari kiter. Ish ish ishhhh...

Aku pun baru semalam sempat maraton citer Nur 2 ni dari episod 1, semata-mata nak tengok ending dia live. Biasanya aku tak dapat nak tengok sebab si Neeyaz ajak naik bilik sebelum pukul 10 lagi. Biasalah baby Neeyaz... hobi dia golek-golek dengan mama sambil borak-borak atas katil. Suka nau lah dia. Walaupun dalam bilik ada tv, tapi aku tak boleh nak bukak sebab nanti baby Neeyaz suruh bukak Didi and Friends plak. Enjoi mana boleh nak rekod Didi ke hapa. So... redho jer lah... apalah penting sangat nak tengok Nur daripada spent masa dengan dak comel tu kan.

Aku sebenarnya memang jarang sangat tengok drama Melayu. Sebab aku rasa drama melayu ni cliche. Orang kaya bercinta dengan orang miskin, pastu dua orang orang lelaki berebut satu perempuan dan sebaliknya, citer dato-dato, tan sri-tan sri, berebut harta... macam tu lah lebih kurang. Malas nak tengok... lagipun komitmen nak tengok pun non hado. Banyak benda lain nak tengok.

Tapi citer Nur ni... lain.

Dulu masa Nur 1 pun aku tak tengok gak. Sampailah ia jadi viral. Baru ada rasa nak tengok. Tu pun fikir... apa yang best sangat? Lagi pulak, bila tengok heroin dia Ameera Rosly. Hmmmm... aku pernah tengok drama AR berlakon dengan Amar Bahrin dulu... macam kayu jer... Opppsss... sorry...

Tapi bila tengok AR berlakon sebagai Nur, rasa macam... this is not that AR yang aku pernah tengok dia berlakon dulu. Memang menjadi sangat watak yang dia pegang - cantik dan naif. Terus jatuh hati dengan AR.

Aku memang suka Nur & Nur 2, jalan citer best, dialog nampak spontan dan tak tercapai dek akal, pelakon best, OST pun best! Dan selalunya kalau watak antagonis ni memang orang benci giler, tapi dalam Nur 2 ni, aku rasa first time lah dalam sejarah, watak antagonis paling menyerlah sekali! Tahniahlah Azhan Rani.

Aku rasa disebabkan watak Ustaz Hamadi ni, tenggelam terus watak Nur, Ustaz Adam dan Juita.

Huhuhu...

Agak-agak dak Ijat nak buat Nur 3 tak?

No comments :

back to top