♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Friday, March 22, 2019

Buah cempedak di luar pagar... sebab tu tak dapat cempedak...

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Macam biasa setiap hari Jumaat, sebelum balik rumah aku akan ke Hero supermarket berdekatan dengan tempat kerja aku. Beli barang dapur sikit dan buah-buahan untuk little Khairunns.

Selalunya kalau beli buah-buahan ni memang diorang makan. Tapi tunggu mama dia kupas, potong, barulah bersentuh. Kalau tak... hmmm... memang tak lah. Pisang tu, kalau tak paksa makan, memang jadi cekodoklah alamatnya. Paling-paling laju habis pun anggurlah. Siap kena ingatkan... makan ingat orang belakang... kalau tak... memang tak sempat ayah dan mama nak merasa.

Selain dari buah-buahan ni, aku ingat nak cari cempedak. Dah beberapa minggu ni teringin sangat nak makan cempedak goreng sebenarnya. Nak beli dah siap goreng selalunya macam tak puas hati jer. Mahal! Pastu tepung jer lebih. Isi secoet jer. So, ingat nak beli buah cempedak, nak goreng sendiri. Lagi puas hati.

Kat Hero tak der cempedak, tak per... dekat dengan rumah biasanya ada jual. Hari-hari tengok bergantung-gantung. Cuma tak terberhenti nak beli jer.

So, tadi aku pun berhentilah. Tanya buah cempedak. Sekilo RM10. Mak aih.... paling kecik pun 3.1 kilo, RM31 katanya. Dia bagi diskaun seringgit.... RM30... Ermmm... tak per lah... mahal!

Nasib baiklah aku sendiri yang nak makan... kalau anak yang nak makan, aku beli jugaklah...

Memang mahal ek buah cempedak. Padanlah yang siap goreng pun mahal.

Hmmmm...

No comments :

back to top