♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Tuesday, September 18, 2012

N.I.E.S.R.E.E.N.A L.A.N.C.A.R B.A.C.A

Alhamdulillah... Sekarang ni Niesreena dah semakin lancar membaca. Dari perkataan yang mudah sehinggalah yang susah, Niesreena dah boleh sebut dengan lancar.

Jom tengok video ni... Oh ya... Jom tengok aksi Naufal dalam ni jugak! Macam biasalah... Si Naufal suka sangat ngusik kakak dia... Nak enterprem jugak! Hmmm... layannnn...

video

Aku memang bersyukur dan senang sangat tengok progress Niesreena. Walaupun baru tahun ni Niesreena ke sekolah, Niesreena dapat 'tangkap' semuanya dengan cepat.

Masa awal tahun dulu, Niesreena memang dah kenal huruf dan angka. Tapi Niesreena masih tak boleh mengeja lagi. Selalunya dalam kereta, aku akan banyak buat ejaan dengan Niesreena. Tu pun bila dia rajin jer... Hmmmm... bila datang malas... perkataan senang-senang pun dia malas nak eja... Tapi bagi aku, kalau sekali-sekala malas, tak per lah... Kalau asyik malaaaaaassss jer... Haaa... jagalah!!!

Permulaan dulu, aku dan enche Neezam banyak belikan buku yang setiap patah perkataannya dibezakan dengan warna. Contohnya: SAYA SUKA MEMBACA BUKU. So, Niesreena dapat eja dengan mudah. Tapi sekarang, Niesreena dah boleh membaca terus tanpa warna. Alhamdulillah...

Ok... Ok... Mungkin anak orang ada yang 3,4 tahun dah boleh membaca... Macam enche Neezam dulu pun 3 tahun lebih dah boleh membaca. Tapi Niesreena 6 tahun baru pandai membaca. Apa pun, aku tetap bangga dengan Niesreena... :)

1 comment :

Anonymous said...

So clever!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top