♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Saturday, June 27, 2009

Baby Naufal dah 2 bulan!

Dah 2 bulan dah anak mama. Wiehie!!! ^_^ Rasa cepat ek masa berlalu. Dalam masa 2 bulan ni, ada macam-macam progress baby Naufal. So, sempena Naufal berusia 2 bulan hari ni, mama Naufal nak cerita sikit pasal progress baby Naufal k!

  • Sekarang ni baby Naufal lebih banyak berjaga dari tidur. Antara pukul 6 malam - 10 malam adalah waktu yang selalu Naufal berjaga. Terkebil-kebillah mata Naufal tengok mama dan ayah dia buat hal masing-masing. Bila kena tepuk, Naufal tidur semula tapi sekejap jer. Hmmmm... bagus jugak Naufal bangun waktu-waktu macam tu, sebab malam baby Naufal akan tidur lama sikit. So, kurang waktu berjaga untuk minum susu. Mama dan ayah Naufal pun bolehlah tidur lena skit. :)

  • Sekali sekala bila kena agah, baby Naufal akan tersenyum. Suka sangat bila tengok Naufal senyum. Comeynyer! Tapi susah nak tengok baby Naufal tersenyum bila kena agah. Kadang-kadang jer Naufal akan tersenyum *kalau bernasib baik*. Kalau lebih bernasib baik, bila kena agah Naufal akan tergelak-gelak. Sukanya dengar Naufal giggle. Comey!! Kadang-kadang tu, eh bukan kadang-kadang tapi selalu. Ye! Selalu sangat Naufal tidur sambil tergelak. Ya Allah! Comel! Kelakar tengok Naufal. Ntah apa yang dimimpikan agaknyer ntah.

  • Aku suka gak dengar baby Naufal nangis sebenarnyer. Hehehhe... Bila Naufal nangis... muka Naufal nampak soooooo innocent! Bibir Naufal yang mencebik tu nampak comel sangat! Enche' Neezam suka ajuk bibir Naufal yang mencebik tu. Comel gaks! Hehehhe... Sekarang ni bila Naufal nangis dah ada sikit-sikit keluar air mata. Sebelum ni memang tak der langsung. Bila Naufal nangis, berkaca-kaca mata dia... tapi bila Naufal menjerit... habis terkatup rapat mata Naufal.

  • Alhamdulillah, pendengaran dan pandangan baby Naufal sangat bagus. Naufal sangat alert bila dengar bunyi dan benda yang ada sekeliling Naufal. Bila kitorang panggil, baby Naufal akan cari-cari dan pandang ke arah panggilan tu. Aku suka bila Naufal pandang mata aku dan ikut jer pergerakkan aku. Kepala Naufal pun ikut gerak sama. So cute!!! Rasa macam tak sampai hati nak hilangkan diri dari pandangan baby Naufal bila Naufal tengok cam tu. :)

  • Baby Naufal pun dah pandai berborak! Jangan tak caya. Bila aku cakap dengan Naufal, Naufal akan balas. Tak lah keluar segala macam vocab kan. Just cooing and throaty gurgles... Macam nafas jer. Pandai Naufal berborak dan matanya akan straight pandang ke mata kitorang.

  • Kepala baby Naufal pun dah semakin kuat sekarang. Bila aku dokong, Naufal akan tegakkan kepala. Kalau boleh Naufal macam nak tengok sekeliling alam. Kaki Naufal pun dah kuat. Naufal suka sangat menojangkan kaki dia. Macam nak lompat-lompat.

  • Baby Naufal kalau menggeliat punyalah lama! Mau 2-3 minit. Sampai merah-merah muka dia. Ayoooooo....

Rasanya tu jer kot progress baby Naufal setakat ni. Alhamdulillah, Naufal sangat aktif dan sihat. Bersyukur sangat.

Perasan tak yang rupa baby Naufal dah berubah sikit kalau dibandingkan dengan rupa Naufal masa baru lahir dulu. Sekarang semakin montel kan? Mata Naufal pun semakin bulat. Sebijik macam Niesreena dulu. Ramai orang tanya, "muka Naufal ni sama tak macam Niesreena dulu?" Hmmmmm... memang sama tapi tak serupa. Hehehehhe... Sama... bezanya kat dahi jer. Dahi Niesreena lebih luas daripada dahi Naufal. Nak tengok rupa Niesreena masa dua bulan tak? Jom klik kat sini dan bezakanlah sendiri.


*juliet le sweetheart : bahagia :)



2 comments :

GG said...

suka la tgk dagu Naufal.. terbentuk elok je.. rasa nak geget!! makin lama tgk mcm serupa ayah dia la pulak..

Siti Mummy Sofia said...

Happy 2 months Naufal :)
Comei & cubby nyer dia geram i tgk tau!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top