♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, July 15, 2009

Friendster vs Facebook

Ok... question!

Which one is better *or may be the best*; friendster or facebook?

VS

First social network yang aku dengar ialah myspace. Memula tu aku ingat nak join gak. Tapi masa isi kat register form tu cam kena letak maklumat peribadi kan. So, aku cam malas lah plak. Alaaaa actually bukanlah maklumat yang 'terlalu peribadi' tapi entah kenapa masa tu aku rasa macam 'eeeee bahayalah kalau orang tau maklumat aku...'. Hehehehhe... Lorat jer ek? So terbantutlah hasrat untuk join myspace.

Then aku dengar pasal fs plak. Rupa-rupanya ramai kengakawan aku yang join fs. So, aku pun join gak. Tak takut dah nak isi register form tu. Alaaaa isi jer maklumat palsu pun diorang bukan tau ek. Kalau ye pun, segala maklumat tu aku boleh wat confidential. Aku joined fs since Disember 2004. Tak ingat plak aku macam mana aku boleh terjoin fs ni. May be kawan invite kat email kot. Ntah... tak ingat.

Then aku dengar pasal fb plak. Aku tak ingat bila aku join fb ni. Tapi baru lagilah. Maybe end of last year atau early of this year. Tak ingat. Lepas register fb, aku tak log in pun. Lama gak. Memang tak aktif. Enche' Neezam yang sangat aktif dengan fb. Hari-hari ngadap fb. Kat computer fb! Kat handphone fb! Ayooooooo... Best sangat ke fb ni?

Memula aku malas nak layan fb. Aku lebih suka fs. Friendster best! Lebih user friendly. Layout bleh wat decor sesuka suki. Kengkawan pun ramai kat fs. Tapi lelama kengkawan kat fs pun beralih kepada fb gak. So, aku pun try lah nak layan fb ni. Memula tu aku cam nyampah jer sebab fb ni banyak sangat application dia. Ntah aper-aper jer lah. Pastu ramai kengkawan dok invite main game tu lah, kuiz ni lah, giftlah, macam-macamlah... Eeeeeeee... apa ni? Macam leceh jer fb ni. Ke aku yang 'lampi' sangat?! Chet! Hmmm... tapi lelama... oklah... boleh layaaaaaaaannnnn...

Bagi aku yang bestnyer fb ni sebab fb lebih kepoh! Lebih heboh! Kiter boleh selalu up-to-date dengan kengkawan kiter. Lebih ramah! Lebih mesra! Kat fb ni lah aku jumpa semula ramai kengkawan lama aku samada x-schoolmate, x-coursemate, x-roomate, x-blockmate, x-ktf, x-utm, x-officemate dan bermacam-macam x lagi! X-boyfriendsssssss jer yang tak terjumpa. Ngeh ngeh ngeh... x-boss pun ada jumpa! Tapi aku tak nak add dia. Hehehehe...

Hmmmmm... sebab fb ni jugak, aku tak pasal-pasal menjadi pengusaha restauran dan petani yang berjaya. Hehehe... Ooooo tak lupa jugak. Sekarang ni jugak aku ada pet yang tak tau spesis apa yang bernama Munyi. Hehehehhehe... Ni semua penangan game kat fb. *fb jugak yang salah... boleh?*

Introducing...

My pet! Munyi! Hehehe...

Bangun pagi, lepas jer siap kerja rumah dan settlekan bebudak, *+ settlekan suami jugak!* aku mesti nak jenguk restauran, ladang dan pet aku. Ayooooooo... ligat main game yang tak mencabar minda!

So, sekarang ni aku lebih suka fb. But I still keep my fs and also my twitter. Tapi dah tak berapa aktif. Ramai gak kengkawan invite untuk join lain-lain lagi social network. Hmmmm... maybe later...

Korang, samada ada...

Friendster

Facebook

Julie Mangsor

ataupun

Twitter

mehlah kiter saling meng'add'.

ADD ME!!!

Okie dokie!


*juliet le sweetheart : need time for myself!


No comments :

back to top