♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Sunday, April 27, 2008

Today at Melbourne Uni

Badminton’s tournament day! Yup… Seperti yang aku bagitau dalam post aku yang sebelum-sebelum ni, aku mewakili La Trobe MSA untuk pertandingan badminton MASCA kali ni. Hehehhehe… Setelah beberapa hari berlatih dalam masa hanya 2 minggu, akhirnya tiba juga hari yang dinanti-nantikan digentar-gentarkan. Hehehhee… Macam biasa, sejak beberapa hari ni, aku minta Mr. Hubby doakan agar kitorang bleh menang. Nway, aku tak lah harap sangat boleh menang pun, tapi kalau kalah tu tak nak lah kalah teruk kan. Biarlah main 3 set, pastu kalah sipi-sipi ker kan. Tak nak lah kalah maluuuuuuuuuuuuuuu. Hehehhee…

Hari ni, pagi-pagi lagi aku dah bangun… mandi… bersiap… breakfast… siapkan Niesreena cikit-cikit… Then Neezam hantar aku dan Dayang ke Barnesway. Naik bas dari sana dengan geng-geng yang lain.

I didn’t bring both of my lucky charms today; my 2 Ns; Neezam and Niesreena. Sedih lah gak sebab Neezam dan Niesreena tak dapat ikut. Hari ni kitorang bertugas sebagai RA kat Mews. So, Neezam tak bolehlah nak tinggalkan apartment. Neezam support aku dari rumah ajerlah gamaknya. And yesterday, maybe sebagai tanda sokongan, my beloved hubby got me another new racket. Two new rackets in a week! Hehehehehe… *Thank you dear!* Walaupun aku tak teror pun main, tapi si dia sudi gak belikan aku reket mahal-mahal. Huhuhuhu… terharu…

~Kak Fizoh, Dayang, aku, Umie & Tipah; team dari La Trobe Uni~

~Lepak-lepak dulu...~

~Match time!~

Aku masuk acara beregu. Team dengan Dayang. Kitorang start main lebih kurang pukul 2.15 petang. Team lawan kitorang, hmmmm… tak tau team U mana, yang pastinya budak undergrade dan nampak hebat. Seriously, kitorang memang kecutlah jugak tengok diorang. Awal-awal lagi aku dah cakap dengan Dayang, "kalau boleh… memang nak menang. Tapi kalau ditakdirkan kalah… janganlah kalah teruk sangat." Hehehhehehe… Bleh tak macam tu?

Tapi alhamdulillah… Team beregu kitorang menang. Tak sangka sungguh! Main 2 set; 15:11, 15:8. Hebat tak? Hehehhe… perasan plak ek? Mungkin nasib kitorang baik sebab team lawan kitorang tu tak lah sehebat yang kitorang sangkakan. Jahat tak kenyataan aku tu? Huhuhuhu… Tapi yang pastinya, team yang lain memang hebat, expecially Chinese lah. Muka innosent jer sorang lengloi ni, tapi main kemain hebat lagi. Insya Allah team beregu Kak Fiza dan Umi akan berentap dengan diorang 2 minggu akan datang. And if either of them win, they will be our next opponent lah.

Yup! Next game kitorang 2 minggu akan datang. So, ada masa lagi 2 minggu untuk practise lagi bersungguh-sungguh! Kalau boleh nak menang! Korang doakanler kami yer!

Dayang, ingat tau… awak dah niat apa tadi kat court Melbourne Uni tu. Hehehehhe...



*juliet le sweetheart : Baru ada rasa excited nak ke Bright!

4 comments :

Azwani said...

chaiyok kak julie..
aja2 fighting!!
gambate kudasai..hehehe

Khairunneezam aka laki kau said...

heh, ingat free ka aku belikan racket tu? balik melesia nanti kenalah ganti balik, cam PTPTN–3% baki berkurangan…kayoooo pakcik!!!

Mas said...

wah..aktif gak julie ek…bagus tuh…majukan sukan untuk malaysia…chaiiiyyyoookkk julie…

Juliet Le Sweetheart said...

tq! tq! :p

back to top