♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Saturday, December 29, 2007

Sedapnya ikan pari...

Pagi ni aku ke Preston market. Ingatkan mulanya malas nak ikut Neezam sebab cuaca sangat panas. Tapi disebabkan rasa bosan duduk kat rumah, aku ikutlah jugak Neezam ke pasar.

Macam biasa. Sampai jer kat Preston kitorang akan ke kedai daging halal dulu. Then ke pasar basah Preston. Beli sayur sikit, buah sikit. Pastu ke bahagian ikan. “Nak beli ikan aper ek hari ni? Ikan kat sini sumer tak best. Kalaulah ada ikan pari ke, ikan terubuk ke, ikan talapia ke, kan best…” itulah detik hati aku on the way nak ke tempat ikan.

Masa mata melilau cari ikan. Mata aku terpandang kat satu jenis ikan ni. Macam kenal jer. Tapi macam tak mungkin plak. Aku gi dekat dan dekat lagi ke stall tu. Eeee… memang betul! Ikan kegemaran aku! Ikan pari! Serius punyer terkejut tengok ikan pari. Bestnyer… Tanpa berlengah masa terus beli satu tray ikan pari. Just AUD$5. Arrrrrrr… gembira tak terkata. Dapat jer ikan tu kepala aku ligat berfikir nak masak apa ikan pari tu; bakar, asam pedas, goreng cili. Arrrrgggghhhhh… sedapnya!

So, menu hari ni ikan pari goreng sambal. Serius sedap. Hehehehehe…

Esok, aku nak masak asam pedas ikan pari plak. Lusa, ikan pari bakar. Tulat, ikan pari goreng pun sodap… Yum yum…

No comments :

back to top