♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, April 26, 2006

It’s not easy being green

Mengikut perkiraan doctor, hari ni genap 6 minggu aku pregnant. Which means aku dalam bulan kedua sekarang tetapi masih dalam first trimester of pregnancy. Aku masih dalam keletihan melayan mabuk. Tiap-tiap pagi rasa loya nak muntah, tiap-tiap malam sakit kepala dan sakit gigi. Cian aku ek… Nasib baik ada Neezam yang sentiasa ada di sisi aku untuk comfortkan aku. Sekurang-kurangnya kurang sikit penderitaan yang aku tanggung ni. Tq dear!

Buat masa ni aku tak beli aper-aper bahan rujukan untuk pregnancy pun. Aku just surf laman web Americanbaby.com dan beberapa laman web lain. Aku suka laman web Americanbaby.com ni sebab ada banyak information dalam laman web tu. Dan yang lebih menarik, dalam laman web tu jugak ada ditunjukkan banyak gambar-gambar dan video setiap peringkat kehamilan, membuatkan aku lebih faham dengan aper-aper perubahan yang sedang dan akan berlaku, bukan saja pada aku tetapi jugak pada baby dan pasangan aku (Neezam of course!). Ramai kengkawan aku yang dah pun bergelar ibu suggestkan pada aku majalah Ma & Pa. Diorang kata majalah tu bagus. Hmmm… may be I’ll get one for myself today.

Bayangkan, pada waktu sekarang ni, baby (or still called as embryo) yang baru membentuk dalam perut aku ni masih sekecil biji kuaci. Eeeeee… keciknyer kan?! Walaupun kecik cenggituh, dia telah pun mula membentuk organ dalaman dia. Dan dalam minggu ke-6 ni jantung dia yang kecik comey tu akan mula berdegup dan saiz baby juga akan membesar ke 1cm.

Excited betul biler tahu perkembangan baby dalam perut aku ni. Walaupun aku tak nampak dengan mata kasar atau rasa aper-aper kat dalam peyot ni, tapi aku tetap tahu sumtin is goin’ on in my belly. Sumtin very special!!!

1 comment :

Khairunneezam aka laki kau said...

akulah penyumbang sperma itu….. hahahahahah!!!

back to top