♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, December 14, 2005

The Day Before

The day before, Saturday, I’ve been sooooooo bz of course! Bz gilos! Terkejar-kejar aku ke sana sini untuk settlekan apa yang patut. Walaupun orang kata aku tengah ‘berdarah manis’ dan tak elok keluar, tapi aku tetap keluar. Aku tak boleh lepas tangan dan serahkan semua kerja dan persiapan majlis perkahwinan aku ni pada orang lain. Mak, abah dan adik-adik aku dah cukup sebuk dengan benda-benda lain. Aku rasa bersalah kalau tak membantu diorang.

Hari Sabtu tu aku susah hati sangat. Sebab hujan sepanjang hari. Aku hanya mampu berdoa agar hari Ahad nanti cuaca akan cerah, tak hujan. Ada jugak aku dapat beberapa petua untuk elakkan hujan atau ‘alihkan’ hujan. Mak ngan abah gunakan kelapa tua, baca surah-surah tertentu dan rendam dalam kolah. Ada jugak petua yang suruh baling baju pengantin kat atas bumbung rumah pengantin. Hmmmm… tapi aku dok rumah flat. Jenuh plak kang nak baling. Hehehehehe… macam-macam petua ada, sebagai usaha, hanya Allah yang menentukan.

Mak andam aku, kak Tini dan abang Baharom nak datang ke dewan pengaman petang tu. Diorang nak pasang pelamin dan fresh flowers. Ketika sampai kat dewan pengaman petang tu, aku tengok pelamin aku dah tersergam indah kat atas pentas. Kagum aku tengok hasil kerja tangan diorang. Bukan aku nak ‘masuk bakul angkat sendiri’, tapi aku rasa pelamin aku memang cantik, lebih-lebih lagi dihiasi dengan bunga-bunga hidup disekeliling pelamin tu. Hehehehehe… Petang tu jugak kak Tini pakaikan aku inai. Kat office abah, adik dan kengkawan dia serta mak dan beberapa orang kawan mak sibuk menguruskan telur, cenderahati tetamu dan bunga pahar.

Malam tu… dada aku berdebar kencang. Makan tak lalu, tidur tak lena, nasib baik mandi basah. Muahahahhaahha… Akhirnya, pukul 4.30 pagi baru tertidur. ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz……

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top