♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Tuesday, July 9, 2013

Naufal @ Pertandingan Bercerita Miftahul Ulum

Naufal masuk pertandingan bercerita yang dibuat di tadika dia. Tajuk cerita yang Naufal kena sampaikan ialah "Kucing Saya". Semua pelajar 4 tahun akan menyampaikan cerita yang sama.

Dah beberapa hari ni, Naufal memang rajin sangat berlatih. Alhamdulillah... Naufal dapat hafal dengan cepat. Lagi pun tak sampai 10 ayat pun kena hafal.

Tapi...

Makin lama Naufal menghafal, makin main-main jadinya! Bila aku suruh dia berlatih, dia sukaaaa sangat memain.

"Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada guru besar, ultramen, superman dan ironman sekalian. Nama saya Khairunnaufal. Umur saya 15! Tajuk cerita saya Ninja Go!"

Haaaa... ambek! Nak marah ke tak... *sigh* Haiiii... Naufal... Naufal...

So, pagi hari pertandingan tu, aku dah pesan awal-awal. Buat betul-betul! Jangan jadi pak lawak atas pentas! Huhu...

Aku pergi pun, sekadar nak memberi semangat dan tengok macam mana Naufal atas pentas. Tak expect nak menang pun. Tambah pulak tengok bebudak tu semua pun bagus-bagus. Siap ada yang pakai kostum kucing lagi. Comey sangat!

Kelakar jugak tengok telatah bebudak ni. Pelajar yang bersaing dengan Naufal ada 6 orang. Dua orang tak nak naik pentas. Takut.... Hehehhe...

Naufal peserta terakhir untuk peserta 4 tahun. Masa nama Naufal dipanggil, Naufal konfiden jer naik pentas.

Ok... Naufal mula baca perenggan pengenalan. Berjalan lancar! Tak der segala mak nenek ultramen, superman, ironman bagai... Tapi tetiba mic Naufal tak berbunyi dan... silalah tengok apa jadi...

Konfiden jer dia tunjuk pembesar suara! Konon suruh cikgu betulkan. Heheheh... macam pandai sangat jer... Habis semua bantai gelak. Gamat sekolah jadinya... Naufal... Naufal... :)

Lega bila tengok Naufal dapat habiskan cerita dia dengan baik. Alhamdulillah... ok lah tu kan... Ini baru permulaan. Tengok gaya Naufal yang konfiden, aku memang cukup puas hati.

Para peserta lain pun bagus jugak. So, harapan untuk menang tu tak lah tinggi sangat.

Tapi alhamdulillah... memang rezeki Naufal. Naufal menang tempat pertama!

Tahniah sayang! Mama dan ayah bangga sangat dengan Naufal.

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top