♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Saturday, February 28, 2009

Berkelah @ Williamstown

Hari ni kitorang gi berkelah, kat Williamstown. Ni kali kedua aku jejakkan kaki kat sana. Masa gi sana last year, memang best. Permandangan cantik. Naik cruise lagi! Cuma... satu pekara yang tidak diingini terjadi. Hehehhe... Tapi gi kali ni lagi best. Siap berkelah tepi pantai Williamstown yang cantik dan bersih lagi... Memang bersih... pantai bersih... airnyer pun bersih... jernih!

Kitorang *my family, family En. Din, family kak Mie, family kak Sham, Fiza & Hamzah, serta anak-anak dara Main Drive* bertolak dari rumah en. Din lebih kurang pukul 2.30 petang. Konvoi 4 buah kereta. Lebih kurang 1 jam perjalanan, kitorang tiba di pantai Williamstown. Cuaca sangat baik. Matahari terang benderang tapi sejuuuukkkkk... Angin menderu-deru. Projek pertama kitorang, mestilah makan duluuuuu!!!


Selesai mengisi perut, semua dah tak sabar-sabar nak pijak air. Terutamanya budak-budak ler. Tau-tau jer dah berendam. Niesreena pun sama. Punyalah excited tengok pantai. "Nak tamdi, nak tamdi, yeeeeee..." sambil lompat-lompat & tepuk-tepuk tangan. *tamdi tu maknanya mandi yer kengkawan. Niesreena sebut tamdi walaupun dah berulang kali mama & ayah ajar sebut mandi ;p huhuhu...*

Aku dan Niesreena main air kat tepi-tepi pantai jer. Aku memang tak berniat nak berendam pun sebab malas nak bilas-bilas dan salin-salin baju pas mandi. Tapi bila tengok orang lain sedap berendam rasa macam nyesal plak tak bawak baju spare. Hehehhe... Walaupun tak mandi, basah lah jugak sekerat seluar aku. Mana tak nyer... bawak Niesreena main air... makin lama Niesreena tarik aku makin dalam... paras pinggang dia. Aku pun apa lagi... basahlah jugak!


Niesreena seronok sangat! Lebih-lebih lagi bila ombak nak dekat dengan Niesreena, nanti Niesreena lompat. Pastu terbahak-bahak Niesreena gelak. Seronok sangat dia! Ajak naik pun tak nak walaupun dah mengigil-gigil kesejukkan.

Neezam pun lama berendam. Bukan main seronok lagi Neezam berenang. Mana tak nyer, dah lama hajat Neezam nak mandi pantai kat oz ni, baru hari ni tercapai. Dah tu mandi dengan ramai anak-anak dara plak tu. Sukalah dia! Hehehhe... bagi cannnn...

Bila naik ke tepi pantai, masing-masing kesejukkan dan kelaparan. Termasuklah kedua-dua Khairun aku ni. Nasib baik ada mee kak Gee yang sedap tu. Walaupun sambil menggigil-gigil kesejukkan, Niesreena boleh makan sampai tiga pinggan! Lapar sangatlah tu...


Lebih kurang pukul 5 lebih kitorang bergerak meninggalkan pantai Williamstown yang cantik dan bersih tu. Tapi sebelum balik ke city, kitorang menyinggah dulu kat Waterfront Williamstown ni. Port diorang parking kapal. Kapal lanun pun ada! ;p Cantik tempat ni. Banyak sangat burung laut. Swan hitam pun ada. Cantik! Niesreena seronok kejar burung-burung kat sana.

Aaaaaa... seronoknyer hari ni... tapi penat... biasalah! Disaat aku menulis post ni, Neezam & Niesreena sedang lawan berdengkur. Penat sangatlah tu. Nasib baik aku tak berendam sama tadi, kalau tak mesti aku yang menang berdengkur malam ni. Hehehhehe...


*juliet le sweetheart : lain kali bleh gi lagi!



No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top