♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, April 11, 2007

Her first solid food

Usia Niesreena dah mencapai 4 bulan. So kitorang dah bagi Niesreena makan solid food, once for two days. Sebelum ni aku selalu bagi Niesreena jilat-jilat jer macam-macam jenis buah; sajer nak bagi Niesreena tau macam mana rasa buah, dan rasa manis, masin, masam.

Buat masa ni kitorang bagi puri sayuran tapi beli yang dah siap jer. Alhamdulillah… nampaknyer Niesreena boleh terima solid food. Mulut ternganga jer biler tengok sudu nak disuakan ke mulut dia.

So, sekarang ni selain susu formula S-26, Niesreena dah makan puri sayuran dan buah-buahan sebagai makanan tambahan.

Makin tembam dan semangatlah anak mama dan ayah lepas ni.

Well I think thats all for now. Check out Niesreena comey-comey pics in my FP ok!

11 comments :

aziezam said...

mmmmmmmm...makan bubur nasi la lepas ni lagi tembab

Sofea & Soraya said...

wow..yummy...ur daugther soo adorable la..
Salam perkenalan from Sofea & Soraya :)

Zai said...

Huhu ... salam peluk cium untuk Niesreena..nanti besar jadi pandai macam ANAK-SULONG-LELAKI-KEPADA-DATUK-KAMU-BELAH-SEGAMAT.. ;)

suami kakak ipar adik bongsu aku said...

zai, kau ni dah tiru style mak mentua aku punya menantu punya anak punya ayah lah...kuheh kuheh!

Malin said...

aduss..aku yg penin dok layan/baca msg zai n nizam ni...ada ayat 'stret fowad', korg g kona²..agaknye org yg tere memang camni ek julie?

*juliet le sweetheart said...

Tu lah Malin... Kiter lagi lah pening... Tapi layaaaaaan jer lah... Hehehehehe...

Cucu pertama moyang Niesreena said...

menantu sebelah mak mentua pakcik sedara datuk angkat jiran aku pun suka menggunakan bahasa2 mewakili sedara mara seperti ini. Bila dia ke warung jumpa kawan dia yang kawin dengan anak makcik sulung kepada menantu abah dia, diorang akan bercakap2 juga tentang perkara ini. betul tak zai??? kah kah kah!

Nurul said...

haaa.. die da start makan heinz daa.... makin cepat montel laa nanti...
comei laa awak, reena...muaacchhss

ummi rasyiqah said...

diam² dh 4 bln anak ko..11/04/07 ni la sama dgn umur anak sulung aku, 1thn 4bln...pandai ayah reena menyakat reena yer...

Najla eshopping said...

hi...comelnye baby ni
for lovely / cute kids apparel...kindly visit my fp today....special for cute kid like u....thanks!

aleeyamarissa said...

yumm.yumm..shedappnye..aleeya pon suke mamam heinz bottle food gaks..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top