♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Tuesday, January 3, 2006

Voila!

Cuti 3 hari yang lepas adalah antara cuti yang menyeronokkan dan memenatkan bagi aku. Setiap tiga hari tu aku dan Neezam menjadikan hari-hari tu penuh dengan aktiviti yang berfaedah dan tak membuang masa. Tapi tulah… penat gilos.

Hari Sabtu, kitorang (aku & Neezam) bergotong-royong membersihkan rumah. Sejak hari aku berpindah ke rumah ni, kitorang masih tak der masa untuk betul-betul membersihkan rumah hinggalah semalam.

Susun atur rumah, bersihkan tingkap, bersihkan laman, macam-macam lagi lah… Walaupun rumah aku masih tak banyak barang, tapi banyak sangat kotak-kotak hadiah yang aku longgokkan kat salah satu daripada bilik kat rumah tu. Penat oooo susun kotak-kotak hadiah tu, pening kepala aku. Tapi biler sumernyer dah tersusun rapi; sedap mata memandang, lega hati aku. Memang berbaloi penat.

Hmmmm… Sampai hari ni aku masih tak berpeluang berkenalan dengan jiran-jiran baru aku. Kengkadang tu aku terpandang diorang dan diorang terpandang aku, tapi aku seganlah nak tegur. Mesti diorang kata aku sombong ek? Cam ner nak memulakan perkenalan ngan jiran baru ek? Perluker aku terhegeh-hegeh gi kat diorang dan tegur diorang? Nak mulakan dengan kata aper ek? Hmmmm….

Hari Ahad, kitorang ke butik mak andam aku untuk tangkap gambar pengantin kat studio dia. Ya Allah… tolonglah… Seronok sangat! Aku pakai 4 persalinan; Melaka, kimono, cheong sam dan gaun. Penat salin baju, penat posing. Lebih-lebih lagi masa pakai persalinan negeri Melaka dengan sanggul lintang. Ya Allah… sakit kepala hotak eden ha. Berat betul sanggul lintang tu. Nasib baik aku tak terteleng. Hehehehehe… tapi seronok!

Seronok sangat! Mungkin tulah kali pertama dan kali terakhir aku akan rasa pengalaman seperti tu. Rasa macam model. Ahakssss…

Aku rasa aku cantik sangat dengan setiap persalinan tu. ;p Perasan ek? Tapi tu lah yang aku rasa masa tu. Nanti biler gambar-gambar aku tu dah siap, aku akan upload ke fotopages aku untuk tatapan korang k! Korang yang ada kesempatan gi lah amek gambar kat studio, memang seronok sangat! Once in a lifetime, apa salahnyer.

Hari Isnin, reunion yang tak dijangka. Mak abah aku dan mak ayah Neezam datang bertandang ke rumah kitorang. Aku memang suka kalau ada orang datang bertamu. Seronok betul! Penuh rumah kitorang. Meriah, lebih-lebih lagi dengan keletah Sarah yang ‘baru dapat mulut’. Hehehhehe…

Alhamdulillah… Waktu-waktu macam tu lah diorang sumer, keluarga aku dan keluarga Neezam, boleh lebih saling mengenali dan mengeratkan silraturrahim sesama diorang. Petang tu, diorang sumer balik semula ke rumah memasing. Tinggallah aku dan Neezam kat rumah.

Fuhhh… tiga hari yang memenatkan, tapi menyeronokkan. Harap-harap masa menyeronokkan macam tu akan datang dan datang lagi.

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top