♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, January 23, 2006

Hatiku ‘terkehel’ lagi…

Kite hanya merancang, Allah s.w.t jua yang menentukan…

Waaaaa… Cedih… Once again, for the second time, my honeymoon plan was postponed! Why? Because my beloved hubby dubby has some works to do and he will go to Medan, Indonesia as a deligation from KUIM on that supporsedly our honeymoon dates. Waaaaaaaa… hatiku terkehel lagi… cedih…

Kalau nak ikutkan, banyak plan kitorang untuk cuti raya cina yang panjang akan datang ni. Ingat bleh lah jalan-jalan sampai muntah ngan Neezam. Tapi sumer hanya tinggal angan-angan jerssss lerssss. Waaaaaa… Cedih sangat…

Sepatutnyer, aku dan Neezam akan bertolak ke Langkawi malam ni and we’ll be there in Langkawi until 27th before we join Neezam’s family for the trip to Terengganu on 28th until 31st. Hmmm… tapi… bak kata pepatah ‘kite hanya merancang, tuhan yang menentukan’. So… postpone jer lah honeymoon ke Langkawi tu.

And all the plans changed. 28th pagi, Neezam akan hantar aku balik ke rumah famili mertua aku @ famili Neezam kat Segamat. Then, aku dan famili Neezam akan ke Terengganu, while Neezam akan bertolak balik ke Nilai hari yang sama dan bersiap untuk ke Medan keesokan harinyer. Cian Neezam sesorang kat Nilai nanti dan cian kat aku ditinggalkan laki. Waaaaa…

Memula tu aku sedih jugak dan tak dapat terima bahawa segala perancangan yang dah dibuat berminggu-minggu ni terpaksa ditukar, ditangguh. Tak suka! Geram sangat! Geram kat KUIM sebab hantar Neezam gi Medan pada tarikh honeymoon kitorang. Tapi biler difikir-fikirkan balik, mungkin ini lah peluang terbaik untuk Neezam memajukan diri dalam kerjaya dia. Mesti ada sebab kenapa Neezam dipilih antara ramai-ramai orang yang ada kat KUIM tu untuk menyertai 8 orang deligasi lain untuk ke Medan. Betul tak? Aku harap Neezam akan manfaatkan peluang ni sebaik-baiknya dan aku harap aku dapat menyokong Neezam sepanjang perjalanan Neezam meningkatkan diri dia, samada dalam kerjaya atau belajar. Insya Allah…

Dan aku jugak akan manfaatkan percutian aku ke Terengganu dengan keluarga Neezam ni untuk merapatkan lagi hubungan antara kitorang. Hmmmm… hari tu, biler dapat tahu Neezam tak dapat nak join gi Terengganu, aku pun tak nak ikut gak. Nak balik rumah famili aku jer lah, sebab sepupu aku pun kahwin 30hb ni. Tapi mak mertua aku plak call aku dan ajak gak aku join diorang walaupun Neezam tak der. Aku dengan senang hati setuju jer lah. Aku memang suka gi jejalan… Hehehhehehe… Tapi… Neezam tak der, mesti tak best! Huhuhuhuhuhuhuu…

Setiap kali hati aku ni ‘terkehel’ mesti Neezam ada pengubatnyer. Dan untuk mengubatkan hati aku yang terkehel kali ni, aku dan Neezam gi tengok wayang kat KLCC last weekend dan tengok citer ‘Baik punyer cilok’. Kelakar gilos! Dari awal sampai habis kelakar. Lawak selamba, muka selamba, jalan citer selamba. Overall, memang best! Korang gi lah tengok…

Hari Ahad lepas jugak, abah bertolak gi Jerman. Harap-harap abah selamat pergi dan selamat balik… Amin…

No comments :

back to top