♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Thursday, January 5, 2006

Apapun… Aku bersyukur…

Semalam, pepagi lagi hati aku retak remuk hancusss berkecai dan biler petang barulah hati aku mula berbunga kembali bak bunga-bunga cinta.

Keputusan KPLI keluar semalam. Memang hari yang aku tunggu-tunggu. Dari pagi sampailah ke office hati aku berdebar-debar, tak sabar nak tahu keputusan temuduga aku untuk ke KPLI.

Sampai office, tak sempat lagi aku bukak laman web kementerian pelajaran, hubby aku call dan beritahu keputusannya pada aku… Neezam dah checkkan kat laman web kementerian. Mungkin tak der rezeki aku kat situ. Aku gagal mendapatkan tempat. Sedih sangat…

Aku harap sangat yang Neezam hanya berlawak dan berbohong, tapi… tu lah keputusannya… aku gagal. Tahun ni kali ketiga aku mohon tapi masih tak dapat. Mungkin aku memang tak ditakdirkan untuk menjadi cikgu. Hati aku remuk, hancus, sedih sesangat. Tak mampu nak kata aper-aper lepas tahu keputusan tu. Nasib baik ada Neezam yang comfortkan aku. Kata Neezam, ada rahmat disebalik apa yang berlaku. Aku tahu tu… Cuma aku tak dapat elak untuk terus berasa sedih.

Petang tu, dalam aku dok bersedih-sedih, Melur (PA boss), call aku dan berikan aku satu surat. Surat yang menjadikan hati aku berbunga-bunga segar bugar kembali. Alhamdulillah… aku dinaikkan pangkat dan gaji. Seronok sangat walaupun aku dah dengar ura-ura dari dua hari sebelum tu lagi. Hehehehehe…

Dan hari ni, Neezam plak diberitahu berita gembira. Mungkin Neezam pun akan dinaikkan gaji. Alhamdulillah… Mungkin rezeki orang baru kahwin ek?

Apapun… Aku bersyukur sangat dengan rezeki yang Allah s.w.t bagi…

P/s: Dayah, tahniah sebab dapat tempat ke KPLI! Semoga dapat menjadi guru yang baik dan cemerlang! Insya Allah…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top