♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, December 4, 2019

Dinner @ Warisan Sotong Giant

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Niesreena dan Naufal tak der kat rumah ni, memang malaslah aku nak masak sekadar untuk berdua kan. Makan luar jer lah jawabnya. Tapi bila asik makan luar, sampai buntu, tak tau nak makan mana dah...

Malam ni pening nak makan kat mana dah. 18 tempat bagi cadangan kat enche Neezam... kali ke 19 cadangkan kat enche Neezam ke Warisan Sotong Giant tu, baru enche Neezam onzzz... huhuhu...

Aik... tangan si kecik tu sempat enterframe...

Korang kalau nak makan sotong giant bakar atau goreng, bolehlah datang ke sini, kat Kota Warisan, Sepang. Harga berpatutan dan makan pun sedap.

Friday, November 29, 2019

Mudah terhibur

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Budak sorang ni memang mudah terhibur. Kitorang pun terhibur bila dia terhibur. Huhuhu...

And another video with his favorite toys...

Wednesday, November 27, 2019

Kem cuti sekolah Khairunnaufal 2019

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم

Hari Ahad yang lepas, kitorang gi hantar Naufal ke Kem Hafazan Ibadah kat Madrasah Ibnu Mas'ud di Segamat. Dekat jer dengan rumah mak ayah. Kem ni untuk Naufal sempena cuti sekolah ni.

Kem ni bermula hari Ahad yang lepas dan akan  berakhir hari Jumaat ni, Insya Allah. Tapi bebudak ni tak tidur kat kem. Start jam 8 pagi hingga 5 petang sahaja. Hari-hari boleh balik. Aku pun masih tak sampai hati lagi kalau nak biarkan Naufal bermalam lama-lama kat tempat lain. Kecik lagi baby boy aku tu. Masih tak boleh berdikari lagi.

Ramai jugak peserta.

So, hari pertama hari tu sebelum kitorang balik ke Nilai, sempatlah aku gi hantar dan ambil Naufal kat kem. Naufal kata seronok. Dapat jumpa kawan-kawan baru, solat dhuha, dengar kuliah dan sirah serta macam-macam aktiviti lagi. Naufal kata dia seronok jugak makan dalam dulang beramai-ramai dengan kengkawan baru.

Ni aku dah balik Nilai, terpaksalah ayah tok dan mak tok yang menguruskan Naufal. Hari-hari ayah tok hantar dan ambil Naufal dari madrasah. Hari-hari jugak aku call Naufal untuk tahu pengalaman baru dia setiap hari.

Semalam, Naufal belajar baca surah Al-fatihah dengan betul. Walaupun kat rumah pun ayah dia dah ajar mengaji dengan betul. Tapi kali ni Naufal lebih teruja. Siap suruh aku dengar bacaan al-Fatihah dia. Alhamdulillah...

Ustaz dan ustazah kat kem pun selalu hantar gambar-gambar dan video melalui whatsapp. Tunjuk aktiviti harian anak-anak.

Dapat peluang belajar memanah jugak.

Naufal kata seronok kat kem. Alhamdulillah...

Ada beberapa hari lagi sebelum kem berakhir. Semoga Naufal betul-betul dapat manfaat sepanjang kem ni. Insya Allah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top