♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Monday, April 9, 2018

Al-Quran beri panduan atasi tekanan

Artikel enche Neezam hari ni Harian Metro sisipan Minda.

Untuk artikel penuh, boleh ke link bawah:-
https://www.pressreader.com/malaysia/harian-metro/20180409/281861529076889

Selamat membaca dan semoga bermanfaat.

Sunday, April 8, 2018

Akal baru... bubble dengan ayaq liuq.... euuuwwww...

Adoiii dak comel ni dapat akal baru!

Eeeuuuuwwwww Neeyaz. Mana dapat idea ni?

Habis dah sememeh muka.

Penuh ayaq liuq!

Tapi tetap comel buah hati mama ni.

Panjang akal naaaa....

Saturday, April 7, 2018

Jom alas laci dengan Variera

Beli bendalah ni dah lama. Tapi tak sempat-sempat nak letakkan dalam kabinet.

Tau tak apa benda ni?

Benda ni digunakan untuk alas dalam kabinet supaya kabinet tak kotor. Aku beli kat Ikea. Tak ingat harga dia sebab dah berbulan dah beli tapi tak sempat-sempat nak buat.

So, hujung minggu ni, ambil masa dan paksa diri jugak untuk alaskan bawah kabinet ni sebab... dah sakit mata!

Takut lama-lama jadi sakit hati plak! Takut kesan kotoran tu tak boleh hilang atau tinggalkan kesan.

Huhuhu...

So, memula kita kosongkan kabinet dahulu.

Dan bersihkan kesan kotoran.

Alhamdulillah... nasib baik buleh hilang lagi.

Kemudian ukur dan potong ikut ukuran laci dan letakkan sebagai alas.

Dan kemudian bolehlah susun semula cawan-cawan atau pinggan mangkuk dalam laci tu semula.

Tara!!! Dah siap.

Selamatlah kabinet aku.

Dah buat kabinet elok-elok... mestilah jaga elok-elok kan.

So, 2 gulung variera, bolehlahh cover 6 buah laci kabinet aku ni. Nampak gayanya kena gi Ikea dan beli lagi.

Yey! Job well done!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top