♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Wednesday, June 24, 2015

Yummilicious puding caramel air tangan si dia!

OMG!

I could not resist not to blog about this!

Semalam balik jer dari office aku tengok enche Neezam tengah sibuk sangat kat dapur. Bukan main beria lagi dok kacau 'benda' dalam periuk.

Aku tengok ada gula. Gula?

Nak buat apa?

Enche Neezam kata nak buat 'puding caramel'.

Seriously?!

Aku tahu enche Neezam boleh memasak tapi puding caramel?

Seriously?! Huhuhu...

Enche Neezam tak pernah buat puding caramel sebelum ni. Tu yang rasa cam bingung jer. Cam salah dengar jer... Hehehehe...

Tapi...

aku percaya kat dia. Dia mesti boleh buat punyer. So, aku tengok jer lah seorang lelaki yang nampak begitu seksi menyepahkan workstation aku dengan senduk dan periuk di tangan!

Dan hasilnya...

Seriously, aku sangat kagum!

The bitterness of the caramel, the softness of the puding is soooooo perfect! Kalah aku buat masa kali pertama dulu... Ada dalam blog ni. Dah malu nak kongsi... Sila cari sendiri. Hehehehe...

Kalau aku tak nampak dengan mata kepala aku sendiri enche Neezam buat puding caramel ni, aku memang tak akan percaya kalau dia bagitau yang dia buat. Hahahhaha... kejam kan...

Ini kali pertama enche Neezam buat puding caramel dan hasilnya sangat mengagumkan!!! Huhuhu...

Alhamdulillah... setakat ni, misi kitorang untuk tak pergi berbelanja ke pasar Ramadhan masih berjaya. Kecuali ari tu masa balik Segamat enche Neezam ada berbelanja jugak. Lagipun ramai orang kat kampung.

Aku... masih suci murni lagi. Huhuhu... Masih tak berbelanja lagi ke pasar Ramadhan walaupun dah round ke dua pasar. Semuanya tak membangkitkan selera and some more mahal!

Insya Allah, petang ni ada cream puff dan fruit tart untuk berbuka! Yey! Alhamdulillah... Oh! Yang ini bukan kitorang buat sendiri tapi beli dari kawan-kawan and yes these are the best cream puff and fruit tart ever!

No comments :

back to top