♥ Ya Allah, andai telah Kau titipkan dia milikku, satukanlah hatinya dan hatiku menjadi cinta nan satu...

Amin... ♥

Tuesday, April 21, 2015

Tips | Macam mana nak pilih limau oren manis...

Suka makan limau?

Aku suka!

Sedapnya kalau dapat makan limau yang juicy dan manis kan.

Bila kiter gigit jer limau, merecik-recik kemanisan limau dan pulp dalam mulut!

Sedapnyaaaaaaa...

Tapi kadang-kadang tu rasa tensiiooooooon sangat bila otak dah set nak rasa limau manis tiba-tiba yang terjah kat lidah ialah rasa yang masam!

Oh tidak!

Tetiba bertakung air liur bila terbayang rasa masam.

Yucks!

Huhuhu...

So, hari ni aku nak kongsi dengan korang sumer,

macam mana nak pilih limau manis?

Caranya ialah dengan tengok pada bawah limau tu.

Kalau bawah limau tu macam ni >>>

maksudnya isinya masam atau tak manis.

Tapi, cuba cari bawah limau tu macam ni >>>

Yang macam ni baru isinya manis!

Tips ni abah aku yang ajar. Memang aku praktikkan setiap kali beli limau dan alhamdulillah, memang inilah petuanya untuk cari limau manis.

So, dah tahu kan, lepas ni, bolehlah menikmati limau manis je.

Tak percaya?

Cuba!

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lagi cerita lain...

Thank you for stopping by!

back to top